תעשייה אווירית ואלביט ראש בראש בתכנית הOA-X של ארה"ב?

תעשייה אווירית מכריזה על שיתוף פעולה עם Aero Vodochody הצ'כית סביב מטוס הL-159. בצמוד לכך, מנכ"ל החברה הצ'כית מודיע על כוונה להשתתף בתכנית האמריקאית למטוסים תקיפה קלים עם אותו מטוס. היקף התכנית האמריקאית מוערך ב2.5 מיליארדי דולרים. אלביט משתתפת עם הסופר טוקאנו יחד עם אמברר 

http://www.aero.cz/en/products-services/programs/l-159-aircraft/

תעשייה אווירית עשתה שיתוף פעולה עם חברת Aero Vodochody הצ'כית סביב שדרוג מטוס הL-159 במטרה להציע אותו לארה"ב כחלק מתכנית OA-X. באותה תכנית נבחן גם מטוס ה A-29 Super Tucano שהוא פרי פיתוח של אלביט מערכות ואמברר הברזילאית.

Giuseppe Giordo, מנכ"ל חברת Aero Vodochody אמר לאחרונה לאתר ekonomika.idnes.cz כי הוא מתכוון להשתתף במכרז האמריקאי של מטוסי התקיפה הקלים. הOA-X. עוד רמז גיורדו שהמטוס המשודרג יוצע ללקוחות בדרום אמריקה, ביניהן ארגנטינה. לפיו, האמריקאים מחפשים כ-350 מטוסים במסגרת התכנית. FLIGHT GLOBAL מדווח מלונדון, כי מטוס זה כבר משמש להדרכה ואימון טייסים, ותא הטייסים המשודרג שלו יכול להפוך אותו למטוס תקיפה קל. 

בראיון עושה גיורדי השוואה בין מטוסי קרב מדור 4/4.5 שעולים כ100 מליון דולרים יחידה עם עלות שעת טיסה של כ-25,000 דולרים שעת טיסה לעומת הL-39NG שעולה 10-12 מליוני אירו ליחידה (15 מליוני דולרים) עם עלות שעת טיסה של 1500 אירו (1800 דולרים). "אנחנו כנראה מציעים את המחיר הנמוך ביותר במונחים של ביצועים/עלות בשוק. אנחנו מדברים על מטוסים שיכולים להיות זולים יותר מאשר מטוסי סילון", אומר גיורדו.

במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות, תשדרג תעשייה אווירית את האוויוניקה של הL-159 ותספק מאמן למטוס הL-39NG.

תכנית הlight-attack aircraft נכנסת לשלב השני כאשר נבחרו שני מטוסי לשלב זה - הסופר טוקאנו והAT-6 Wolverine. כך לפי פרסום של flightglobal. מחיר היעד הוא כ2000 דולרים לשעת טיסה. הרכש אמור להתחיל בשנת 2020 עם היקף כספי של כ2.5 מיליארדי דולרים לחמש שנים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית