אלביט משתתפת במכרז מל"טים טקטיים בפורטוגל

קרדיט תמונה: דובר צה"ל

טקבר, אלביט מערכות, Airbus, AeroVironment ו- Altus מתחרות על מנת לספק יכולת מודיעין לצבא הפורטוגלי על בסיס כלי טיס קטנים ללא טייס. כך לפי פרסום של janes .

הרכש יתקיים עד שנת 2021 בהיקף ששה מליוני אירו והוא מבוצע על ידי סוכנות תמיכה ורכישה של נאט"ו (NSPA) באמצעות הסכם עם פורטוגל. בקשה להצעה (RFP) הונפקה ב -21 בדצמבר 2017 ונסגרה ב -28 בפברואר 2018. כעת בוחנים את ההצעות, וחוזה ומשלוח ראשוני צפויים השנה.

היקף הפרויקט כולל שנים עשר מערכות עם 36 כלי טיס. המטרה היא לאסוף מידע לתמיכה ביחידות הגדוד.

על פי הפרסום, פורטוגל מתכוונת לרכוש 36 כטמ"מים שאמורים לאסוף מודיעין עבור יחידות בגודל של גדוד. כל מערכת מורכבת משלושה כטמ"מים המשוגרים ידנית או ממשגר. הדרישה היא שכל כטמ"מ יהיה מצוייד במערכת ייצוב, מטע"ד אלקטרו-אופטי (EO/IR), חיישן צבע EO וחיישן IR, תחנה קרקעית עם מוניטור יום/לילה, מקלדות, מערכת לאיחסון מידע, סוללות נטענות וצג לחומר וידיאו.

על הכטמ"מ לכלול מערכת ניווט GPS  או גליליאו וערוץ תקשורת מוצפן. פורטוגל מעוניינת ברשיונות להפעלת תוכנה וחלפים ל-300 משגרים, 18 מסופי וידיאו ונתונים, יכולת לפעול עד 180 דקות ללא חיבור למקור כוח חיצוני. כן נדרש שהכטמ"ם יופעל  על ידי צוות של לא יותר משני אנשים, אפשרות להטיס שני מטוסים במקביל, מהירות שיוט לכלי הטיס 25-32 קשר, 90 דקות של טיסה אוטונומית ויכולת לרחף 30 דקות מעל מטרה לטווח של 10 ק"מ. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית