ישראל מציעה לקולומביה מטוסי F16 משומשים

במסגרת המכירה, אם תצא לפועל, המטוסים צפויים לעבור הליך השבחה משמר חיים כפי שיבוצע במקרה נוספים כמו של קרואטיה

By Master Sgt. Andy Dunaway - This Image was released by the United States Air Force with the ID 080610-F-BC606-048 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4534330

ישראל מציעה לקולומביה מטוסי F16 משומשים, כך עולה מפרסום של janes.com. המטוסים המוצעים מסוג נץ וברק. המטוסים , אם ירכשו, צפויים להחליף את מטוסי הכפיר שישראל מכרה לקולומביה בעבר.

במסגרת המכירה, המטוסים צפויים לעבור הליך השבחה משמר חיים כפי שיבוצע במקרה נוספים כמו של קרואטיה. במקרה הקולומביאני, המטוסים אמורים להגיע לרמה דומה לבלוק 50.

במקביל , דיווחים נוספים טוענים כי ישראל מציעה מטוסי כפיר למדינה באפריקה. לא ברור איזו מדינה. תשומת לב שישראל מוכרת מטוסי F16 אך לא קונה כאלו. המשמעות היא כי לאור רכש מטוסי הF35 חיל האוויר מבצע שינויים בתמהיל המצבת.

תגובה דובר צה"ל : "חיל האוויר רוכש מגוון מטוסים ומבצע איזון בין סוגי כלי הטיס השונים בחיל, הכמות הנדרשת, מגבלות המשאבים והפעלת המטוסים. לכל כלי יש את היכולות והתפקידים אותם הוא מבצע. מטוסי הברק שנותרו בחיל עוברים פרוייקט השבחה והארכת חיים בדומה לפרוייקט הקרואטי."

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית