קרואטיה תרכוש 12 מטוסי F-16 משומשים מישראל

היקף העסקה כ-500 מליוני דולרים. החוזה אמור להיחתם לפני הקיץ בקרואטיה. במסגרתו ימכרו 12 מטוסי F-16 מסוג ברק שיטוסו בחיל האוויר הקרואטי עוד 25 שנים

וידאו: איתי בית-און, לע"מ
סאונד: איתמר בוטון, לע"מ
https://youtu.be/58A8BfmWhg0

אחרי תקופה ארוכה של שמועות, קרואטיה החליטה לרכוש 12 מטוסי קרב מסוג F-16 Barak משומשים מישראל. כך לפי פרסום של  tportal המתבסס על דברים שאמר שר הביטחון הקרואטי, Damir Krsticevic. גם הממשלה הקרואטית נתנה אישור.

לפי הפרסום, מדובר ברכש של 12 מטוסים שכל אחד יעשה 100 שעות טיסה בשנה למשך 25 שנים. העסקה כוללת התחייבות של לוקהיד מרטין שהמטוסים יטוסו בקרואטיה למשך תקופה זו. עלות התחזוקה של המטוסים הישראלים לתקופה הייתה הזולה ביותר מבין ההצעות הסופיות. על פי הפרסום העסקה לא כוללת רכש גומלין.

העסקה תכלול 10 מטוסים חד מושביים ועוד שניים דו מושביים, חימוש וסימולטור, הכשרת צוותים, הובלת סחורות לקרואטיה, חלקי חילוף, שירותי תמיכה מבצעיים וטכניים, חלקי חילוף וכלים וציוד תחזוקה.

בשנת 2020, קרואטיה תקבל מטוס אחד חד מושבי, אחד דו מושבי וסימולטור. שנה לאחר מכן, חמישה מטוסים חד מושבי ומטוס דו מושבי. בשנת 2022, עוד ארבעה חד מושבים, ותשלם את כל זה במהלך עשר שנים בשני תשלומים כל שנה.

חתימת החוזה מתוכננת לפני הקיץ הקרוב כאשר שר הביטחון , אביגדור ליברמן, צפוי לחתום עליו בקרואטיה.

קישור למסיבת העיתונאים בנושא שנערכה בקרואטיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית