משרד הביטחון החל את ניסויי מערכת החץ באלסקה

דיון שנערך בפני ועדת המשנה של הסנאט סביב עדויות על מדיניות ההגנה מפני טילים של ארה"ב חשף כי ישראל החלה לבצע ניסויים במערכת החץ באלסקה. "הם לומדים שם הרבה", אמר הסנטור דן סוליבן שנכח בדיון

 AST-15 flight test [Image 1 of 4], by Leah Garton - https://www.dvidshub.net/image/2329323/ast-15-flight-test

בשימוע שנערך לבכירי מערך ההגנה בפני טילים של ארה"ב בפני הסנאט סביב דרישת תקציב 2019, שיבח ג'ון סי רוד, מזכיר ההגנה של מדיניות ההגנה בפני טילים את אופי הפיתוח הישראלי של מערכות מסוג זה. מסתבר, שבארה"ב אנשי הפיתוח חוששים משימועים בקונגרס ומדו"חות של GAO, בעוד בישראל משרד הביטחון והממשלה יותר סובלניים לאתגרים בהליך הפיתוח. היחסים בין הממשל למהנדסים ואנשי צבא הם חלק ממהות ממה שדיון זה מנסה לפתור. כך לפחות מובן בין השורות.  

"אני חושב שבמובנים מסוימים, כשאנחנו מתבוננים בבעלי בריתנו כמו ישראל ומשטר הבדיקה שלהם, הם הרבה יותר מוכנים לחזור לתחום המבחן, להתחיל במשטר בדיקות טיסה, לעבוד על הבעיות שלהם, להבין שיש להיות מכשולים בכביש", אומר רוד. "אז אני חושב שאני בהחלט השני שמסכים לגישה שאתה מנסה לעודד אותנו לקחת."

הסנטור דן סוליבן, שלקח חלק באותו דיון הוסיף: "וכפי שאתם בוודאי יודעים, אדוני השר, הישראלים בודקים ממש עכשיו במדינת אלסקה הגדולה, בקודיאק, באלסקה, אז הם לומדים הרבה שם גם." (הכוונה למערכת החץ).

בדיון עלה גם נושא המערכות שהתקציב יטפל בהן בשנה הבאה. "התקציב משפר את יכולת ההגנה הטריטוריאלית האזורית שלנו באמצעות טילי פטריוט נוספים, כמו גם THAAD, מיירט SM3 בלוק 1B ומיירטי SM3 בלוק 2A. ההתמקדות שלנו היא בפיתוח ויכולות ניידות וניתנות להעברה מחדש, מה שמאפשר לנו גמישות להגיב למשבר או לכל סכסוך בכל מקום בו הוא מתגלה."

מערכות אגיס - אשור

בדיון עלה גם נושא הטילים ההיפרסונים שרוסיה וסין מפתחות. "לבסוף, בקשת התקציב תמשיך לחקור טכנולוגיות פורצות דרך להשתלבות BMDS, כולל שיפורים בזיהוי איום, מיירט מתפצל, טכנולוגיית הגנה על קולית, יירוט בחלל וכן לחקור לייזרים בהספק גבוה ומיירטים כי שיש להם שימוש פוטנציאלי נגד טילים בשלב תחילת הטיסה", אמרו בדיון.

בדיון גם דיברו על הניסוי האחרון של הSM3 במסגרתו נכשל היירוט. "דוגמה אחת שאני אשתמש בה זה הניסוי האחרון של הSM3 2A. לא השגנו יירוט. אנו מאמינים שאנו מבינים מדוע לא עשינו זאת, אך אם נסתכל על מה שכן עשינו, השגנו הדגמת השקת ה- SM3 2A מאגיס אשור, שהיא קריטית לחלוטין עבור האתרים ברומניה, בפולין, ואם היפנים יממשו את כוונתם לרכוש שני אתרים של המערכת, זו הוכחה ברורה של יכולת זו", אמר תת אלוף סמואל א. גריבס, מפקד סוכנות ההגנה מפני טילים של ארה"ב.

מקור: dvidshub.net

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית