אירוע היירוטים של כיפת ברזל נמצא בבדיקה

תקלה או טעות אנוש? למעט מאד אנשים בצה"ל ובתעשיות יש גישה לקבצי הלוג של כיפת ברזל. התחקיר עצמו נערך על ידי חיל האוויר, ומטבעו, ישאר כנראה סודי

NatanFlayer -  https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%AA_%D7%91%D7%A8%D7%96%D7%9C#/media/File:Iron_Dome_near_Sderot.jpg

אתמול (א') בשעות הערב התקיים מחזה לא שגרתי מעל שמי עוטף עזה. במסגרת תרגיל של חמאס בעזה, נורו לעבר ישראל קליעים מסוג מסויים שסוגו לא פורסם לציבור. בעקבות הירי, הופעלה מערכת כיפת ברזל ונורו עשרות מיירטים לעבר המטרות.

מאז האירוע, שצולם על ידי אזרחים מזוויות שונות, הרשת התמלאה בשמועות. החל בתזות על 'נשק סודי' של חמאס מול כיפת ברזל, תקלה במכ"ם של המערכת או טעות אנוש. ככל הנראה, מדובר בתקלה או טעות אנוש. כדי להבין מה קרה, צריך גישה לקבצי הלוג של הסוללה המסוימת. כולל של המכ"ם. למעט מאד אנשים בצה"ל ובתעשיות יש גישה לקבצים אלו. התחקיר עצמו נערך על ידי חיל האוויר, ומטבעו, ישאר כנראה סודי. צה"ל לא ממש רוצה לחשוף לחמאס או לכל אחד אחר מה קרה באירוע. אז אם לא תהיה הדלפה, האמת תישאר רחוק מהציבור.

הכנסת לעומת זאת, באמצעות ועדות מסוימות, כן יכולה לדרוש תשובות מצה"ל ומהתעשיות כאמצעי פיקוח לדאוג שאם הייתה תקלה או טעות אנוש, היא לא תקרה שנית. זה מסכן את האזרחים, וגם עולה די הרבה כסף למשלם המיסים. תחקיר בכנסת יכול להיעשות בדלתיים סגורות, אך ציבורית הוא חשוב.

תגובת דובר צה"ל: "בהמשך לאזעקות. זוהה ירי מקלעים חריג. לא זוהו שיגורי רקטות. בצה"ל בודקים את נסיבות הפעלת מערכת כיפת ברזל. ‏בתגובה לירי צה"ל תקף באמצעות טנק שתי עמדות תצפית בצפון רצועת עזה. ‏צה״ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה וממנה ורואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא  לעבר שטח ישראל."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית