המירוץ למכירת הגנה אווירית לגרמניה

הגרמנים לחוצים מטילים שיכולים להגיע מצפון קוריאה, רוסיה או איראן והם מחפשים הגנה אווירית. הקבלנים האמריקאים שם לגזור קופון

https://www.lockheedmartin.com/us/news/features/2013/mfc-110613-MEADS-proves-it-can.html

הפרלמנט הגרמני קיבל סקירה מסווגת מאת סגן ראש שירות הביון - הBND - שפרסה בפני הפוליטיקאים הגרמנים את הסכנה מכיוון טילים שיכולים להגיע מקוריאה הצפונית. (מקור: bild.de ). החשש הזה מצטרף לחששות שמגיעות מכיוון רוסיה ואיראן. לאור זאת, בגרמניה רוצים לחזק את ההגנה האווירית של המדינה והזוכים, איך לא, הם קבלני ביטחון אמריקאים.

פרסום של defensenews מגלה כי "פיתוח המערכת הגרמנית לטווח בינוני תוצרת לוקהיד מרטין ו- MBDA צפויה להסתיים עד סוף שנת 2018, כך על פי סגן נשיא בכיר של לוקהיד."  צוות של לוקהיד, MBDA וליאונרדו הגיש הצעה מלאה לממשלת גרמניה לפתח את מערכת ההגנה האווירית MEADS, בסוף 2016 בתקווה לחוזה בתחילת 2017.

הצעה מתחרה הוגשה על ידי ריית'און וריינמטל שחשפו מערך משולב של יכולות הגנה אווירית, שלדעתן יכולות לעמוד בכל צרכי ההגנה האווירית הגרמנית. לפי ההודעה, המערכת תוכל להתמודד עם מטוסים, מל"טים וטילים.

אחת השאלות שעולות בהקשר הישראלי לעסקה הגרמנית היא האם החברה האמריקאית שתזכה תכניס לחוזה גם מיירטים של רפאל כיפת ברזל או שרביט קסמים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית