הרוסים מעבים שוב את הנוכחות הימית בים התיכון

על פי פרסומים בכלי התקשורת, הרוסים העבירו שתי פריגטות חמושות בטילי שיוט לאזור מזרח הים התיכון. האמריקאים מאיימים להתערב צבאית נגד ממשל אסד אם התקיפות נגד האוכלוסייה האזרחית יימשכו

ספינה של הצי הרוסי עוגנת בים התיכון (צילום ארכיון: AP)

הצי הרוסי העביר שתי פריגטות חמושות בטילי שיוט למזרח הים התיכון, ופריגטה נוספת הצטרפה לכוח הימי הרוסי בים סוף, כך מדווחים כלי תקשורת זרים. אתר ג'יינס מדווח כי רוסיה מגדילה את הנוכחות הימית הצבאית שלה מול חופי סוריה בעוד ארה"ב מאיימת להתערב צבאית נגד כוחות צבא הממשלה בסוריה התוקפים באכזריות את רובע אל-רוטה מזרחית לדמשק.

לפני כמה ימים נראו וצולמו הפריגטות הרוסיות 'אדמירל אסן' והפריגטה נגד צוללות 'פטיוויי' כשהן מפליגות דרומה במצרי הבוספורוס. הפריגטה 'אדמירל אסן' חמושה בטילי שיוט מדגם 'קליבר' בעלי טווח של 2,500 ק"מ. בהקשר זה הודיע בסוף השבוע משרד ההגנה הרוסי במוסקווה כי "צי הים השחור ביצע מעבר מתוכנן מסבסטופול לים התיכון". הספינות יצטרפו לכוח הימי הרוסי בחופי סוריה.

פרשני ג'יינס מייחסים את גידול הכוח הימי הרוסי מול סוריה למתרחש בדמשק: ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם, הצהירה כי וושינגטון מוכנה לפעול "כדי לכפות הפסקת אש אם האו"ם לא יעשה מעשה". הרמטכ"ל הרוסי גנרל ולרי גרסימוב הגיב מיד, באומרו כי רוסיה תגיב  אם הכוח הצבאי שלה בסוריה יותקף. "אם תהיה סכנה לחייהם של קצינים רוסיים, הצבא הרוסי יגיב נגד ירי טילים ומשגריהם יפעלו נגדנו". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית