מל"טים של אירונאוטיקס ישמשו את האיחוד האפריקאי בסומליה

משלחת האיחוד האפריקאי בסומליה המופעלת על ידי האיחוד באישור האו"ם קיבלה שלושה מל"טים של ארונאוטיקס שהועברו על ידי ארה"ב ללקוח. המל"טים מסופקים כשירות כאשר היצרן מפעיל אותם עבור הלקוח

Source: AMISOM

ארצות הברית העבירה רשמית מערכת מודיעין אווירי, מעקב ומערכת סיור בלתי מאוישת למשלחת האיחוד האפריקאי בסומליה ב 26- בפברואר. האירוע התקיים בשדה התעופה Bahle Dogli באזור שאבל תחתון.

גורם במשרד החוץ האמריקני אמר לג'יינס ב-5 במארס כי המערכת מורכבת משלושה כלי טיס בלתי מאוישים (מטוסים ללא טייס) של חברת Aeronautics, היא בבעלות הקבלנים והופעלה במסגרת חוזה לשנה אחת שהחלה בספטמבר 2017.

בטקס, אמר השגריר פרנסיסקו מדיירה, הנציג המיוחד של יו"ר הועדה האפריקאית לסומליה, כי המל"טים יספקו ל- AMISOM מידע מודיעיני בזמן אמת על קבוצות מיליטנטיות המכוונות לארגון AMISOM וכן לכוחות הביטחון הסומליים.

גורמים אמריקאיים מאפריקה סיפרו לג'יינס ב-5 במארס כי מערכת המעקב נתרמה בתגובה לבקשה ממדיירה ומטרתה להגביר את האבטחה לאורך נתיבי האספקה ​​העיקריים המשמשים את הארגון עבור פעולות הלוגיסטיקה שלו, וכן לחזק את ההגנה על כוחותיו במהלך תנועות שיירות ומבצעים.

"AMISOM קיבלה הכשרה שהוטמעה על ידי AFRICOM מאנשי מקצוע אמריקנים ובריטיים בנושא הטכניקות והטקטיקות כדי לבקש כראוי את המודיעין מהמל"ט", אמר אחד הגורמים. "על בסיס הכשרה זו, AMISOM יצרה מודיעין, מעקב, ותצפית סיור לנהל את המשימה וניתוח של נתונים גולמיים המסופקים על ידי הקבלן."

מקור: janes

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית