שר הביטחון הרומני ביקר בתעשיות ביטחוניות בארץ

השר נפגש עם שר הביטחון אביגדור ליברמן וקיבל תצוגת אמל"ח מתעשיות ישראליות, ביניהן, רפאל, אלביט, תעשייה אווירית, IWI ותעש מערכות. בין היתר, נידונה גם תכנית הכשרת רופאים צבאיים רומנים בבית החולים איכילוב

שר הביטחון הרומני, Mihai Fifor, נפגש ביקר בימים האחרונים בישראל, נפגש עם שר הביטחון אביגדור ליברמן וקיבל תצוגת אמל"ח מתעשיות ישראליות, ביניהן, רפאל, אלביט, תעשייה אווירית, IWI ותעש מערכות. כך לפי פרסום של investingromania.

נזכיר כי רומניה מארחת מערכת אגיס - אשור אמריקאית באדמתה, ולכן הפכה ליעד עיקרי ראשון בכל עימות עתידי עם רוסיה, אם יקרה. לצורך כך, רומניה משקיעה כספים רבים בהכנת הצבא לתרחיש כזה.

לפי הפרסום, האישים דנו בהרחבת שיתוף הפעולה הביטחוני. בעבר היו אפילו אימונים צבאיים משותפים של חילות האוויר, אך בשנים האחרונות השת"פ הצטמצם לדיונים אסטרטגיים.

לפני בואו של שר הביטחון, פגשה ראש ממשלת רומניה, Viorica Dancila, את שגריר ישראל ברומניה, Tamar Samash. לפי agerpres.ro השתיים דנו בנושאים בילטרליים. כמו גם בבניית מוזיאון השואה ברומניה. "השתיים דיברו על גיוון שיתוף הפעולה הכלכלי והסקטוריאלי, על האפשרות לחדש את הדיאלוג המדיני ברמה הממשלתית, וכן על האפשרות ליצירת שותפות רומנית-ישראלית בתחום הטכנולוגיות החדשות, במגזרים כגון אנרגיה, חקלאות בת-קיימא, אבטחה קיברנטית וחידושים יזמיים בתחומי ההיי-טק", נכתב בפרסום.

את חימום היחסים עם רומניה ניתן גם להסביר כמהלך של משרד החוץ במדינות אירופה למנוע תופעת 'דומינו' סביב הכחשת השואה לאחר הצעת החוק הפולנית.

חזרה להקשר הביטחוני. לפי evz.ro , שרי הביטחון דנו בהקמת הליך הכשרת רופאים צבאיים רומנים בבית החולים איכילוב בישראל.

 

אולי יעניין אותך גם