צבא מצרים בונה תשתית פיקוד צבאית בסיני מול ישראל בכסות של לחימה בטרור. דעה

סד"כ הכוחות המצריים בסיני מוסתר מהציבור הישראלי באופן שיטתי מאז החלה הפעילות נגד טרור של הצבא המצרי באזור. לפי דיווחים אחרונים, יש בסיני כ60,000 חיילים מצרים ועוד מאות רכבים משוריינים וכלי טיס מסוגים שונים. הכל בהסכמה ישראלית 

המלחמה של צבא מצרים בכיני הטרור בסיני מתנהלת תחת הסכמה ישראלית להפרת הסכם השלום. הפיקוח האמריקאי ושל האו"ם אמנם נשאר, אך סיסי מגדיל בצורה לינארית את הנוכחות המצרית בסיני, בונה מחדש ומשפץ בסיסי חיל אוויר, ולאחרונה גם בנה מרכז פיקוד חדש תת קרקעי שיהיה מוגן מפני פצצות חודרות בונקרים שיש לצה"ל. זו לפחות הטענה בפרסום של פורום צבאי מצרי בשם EGYDEFPORTAL .

אם אתם חיים בישראל בשנים האחרונות בטח שמעתם על המלחמה בטרור של מצרים בסיני , אבל לא שמעתם מה הסד"כ המצרי בסיני. למה? כי צה"ל, משרד הביטחון, החוץ ומשרד ראש הממשלה, כולם  מסתירים את המספרים בכוונה מהציבור הישראלי. ככל הנראה כדי לא לזרוע פאניקה, וגם אולי יש כאלו בצבא שמאמינים מסיבה כלשהי שנוכחות מצרית מסיבית בסיני לא מהווה איום על צה"ל.

ייתכן וההסתרה של המציאות בסיני נובעת בחלקה גם משיקולים כספיים. לאחרונה סגרה ישראל מול מצרים עסקת ענק לייצוא גז בהיקף של כ15 מיליארדי דולרים. הגז ככל הנראה יולבן במצרים ויגיע בסוף לאירופה. מצרים הצהירה כי היא רוצה להפוך לרכזת הפצת גז של המזרח התיכון. לפי פרסומים ברשת, מצרים הולכת לגזור קופון שנתי של שני מיליארדי דולרים על העסקה. ישראל מנצלת זאת כדי לתקוע אצבע בעין של ארדואן שסיסי גנב לו את סוס הגז הים תיכוני וגם כדי להסתיר את זהות מקור הגז שאזרחי אירופה שאינם חובבי ישראל לא יתלוננו.

היבט נוסף הוא שיקול גיאופוליטי מול איראן. ישראל משלמת מס שפתיים כי היא צריכה ליישר קו עם סעודיה. מצרים שהיא הת"פ של סעודיה, נהנית מהמטרייה של ריאד. ישראל משלמת בשתיקה רועמת על חיסולו המעשי של החלק הצבאי בהסכם השלום עם מצרים לטובת הציר הסוני שיעמוד מול הציר השיעי של איראן במזרח התיכון. סיני תמורת הפצצה האיראנית זו כנראה חלק מהמשוואה שסעודיה קבעה.  

חלק אחר שלה הוא להשאיר את סיסי מרוצה ואת שלטונו יציב. הטרור בסיני מספק לו גושפנקא להישאר בשלטון (הוא לא צריך לדאוג לבעיות האזרחים כי יש איום צבאי) וישראל בולעת בחוסר ברירה את ההתעצמות הצבאית שלו באופן כללי וגם את זו בסיני. הוא קיבל לאחרונה הלוואה ענקית מקרן המטבע שהצילה אותו לשנים הקרובות וגם המצב בחזית הלובית והסודנית נראה שמסתדר לו. כולם מרוצים.

אבל מתחת לפני השטח, אלו בישראל שאחראים על הנושא, כנראה לא מדירים שינה מעיניהם. לפי אותו פרסום של הפורום שהוזכר קודם לכן, סדר הכוחות המצרי בסיני גדול. אולי גדול מאד. מספר הכוחות הקרקעיים שהשתתפו במלחמה בטרור בסיני גדול מ42,000 חיילים ומעל 800 כלי רכב צבאיים. גודל חיל האוויר המעורב במבצע הוא 355 כלי טיס מסוגים שונים מתוכם כ230 מוצבים בסיני. גודל כוחות ההגנה האווירית מגיע לכ15 גדודים עם 3100 לוחמים ו 295 רכבים. לפי Mansourtalk סך כל הכוחות המצרים שמשתתפים במבצע מגיע ל60,000 חיילים ומעל 3000 כלי רכב. חלקם לא מוצבים בסיני ולכן השוני במספרים.

בנוסף, סיסי חנך בימים האחרונים מרכז פיקוד חדש, תת קרקעי. לפי הפרסום, המרכז הוקם בעומק של מעל ל27 מטרים מתחת לקרקע כדי להיות חסין לפצצות חודרות בונקרים שיש לישראל מסוג GBU-28. לפי הערכות, פצצות אלו מסוגלות להגיע לעומק של עד 30 מטרים מתחת לקרקע, כתלות באיכות הבטון.

פרסום של BTelawy מגלה כי מרכז הפיקוד נמצא ליד תעלת סואץ.  אתר משרד הביטחון המצרי פרסם סרטון של חניכת מרכז הפיקוד החדש. בסרטון רואים מספר מפות של ההתארגנות הצבאית המצרית למי שמתעניין. נזכיר כי המצרים בונים גם מנהרות מתחת לתעלה כדי לאפשר לכוחות קרקעיים להיכנס מהר לזירת סיני אם תתחיל מלחמה עם ישראל.

אולי יעניין אותך גם