CAA מציגה: דור 4 של מערכת הסבת האקדח MICRO-RONI

נכון להיום המערכת יודעת לקבל דגמים שונים של Glock, כשכבר בעתיד הקרוב יהיו דגמים ל-CZSmithBeretta ועוד

מתוך אירוע חשיפת המערכת (צילום: חברת CAA)

חברת CAA הישראלית חשפה בשבועות האחרונים את הדור החדש של מערכת הסבת האקדח MICRO-RONI  (דור 4). המערכת הוצגה לראשונה בחודש ינואר בתערוכת ה-Shot-Show (לאס ווגאס, ארה"ב) ומיד אחר כך, בתחילת פברואר, נחשפה לשוק הישראלי באירוע סגור שהתקיים במטווח רחובות, בו נכחו נציגים מגורמי אבטחה וביטחון שונים. נכון להיום המערכת יודעת לקבל דגמים שונים של Glock, כשכבר בעתיד הקרוב יהיו דגמים ל-CZSmithBeretta ועוד.

חברת CAA משווקת את מערכת הסבת האקדח RONI מזה שבע שנים ומוכרת אותה במדינות רבות, לרבות ישראל. טל חרמוני, מנכ"ל החברה, מעיד כי "כחלק אינטגרלי משגרת היומיום המבצעית, גופי אבטחה וביטחון שונים ומגוונים משתמשים ב-RONI, והיא משפרת עבורם את הנראות, ההרתעה, תורמת לביטחון העצמי של הלוחם, והודות לארגונומיה ולאבזרים הנלווים משפרת את ביצועי היורה בעשרות מונים. לפני פחות משנה התחלנו בשיווק ה-MICRO-RONI, וכבר חצינו את קו ה-45,000 יחידות שנמכרו ברחבי העולם. בעקבות ההצלחה, פיתחנו בחודשים האחרונים את דור 4 של ה- MICRO-RONIובקרוב נתחיל לשווקו, כשאנו מצפים להגיע לכ-75,000 מערכות בתוך שנה".

הייחודיות במערכת היא במהירות הכנסת והוצאת האקדח ממנה, העורכות שניות בודדות בלבד, ולא מצריכות שום כלי ו/או התאמה. "בתחרות שקיימנו בין משתתפי האירוע ברחובות, הזמן הטוב ביותר עמד על 3.5 שניות לפרוק והרכבה גם יחד", אומר יובל הראל, סמנכ"ל השיווק של החברה. משה עוז, המפתח העיקרי ובעלי החברה, מוסיף שביחס לאיומים הרלבנטיים, המערכת משיגה תוצאות דומות לשל תמ"ק כדוגמת MP5, היא ארגונומית יותר, קלה פי שניים, קומפקטית, רב-שימושית, אינה מצריכה רישיונות, וכל זאת בערך ברבע מהמחיר.

אלמנט קריטי וחשוב ביותר, שהוא למעשה מהות הפטנט, היא ידית הדריכה. לא די בזה שהיא דואלית ומותאמת ליורה ימני ושמאלי כאחד, אלא שהיא מתלבשת בנקל על זיזי הדריכה של צינת/מחלק האקדח. כך היורה לא צריך לשנות את הרגליו, וכל תפעול מעצורי האקדח זהה למה שהתאמן עליו עד כה. כך למשל בעת "אי נעילה" של צינת האקדח, פעולה פשוטה של מכה לפנים, תפתור את המעצור.

חידוש נוסף שמביא עמו דור 4 של המערכת הוא, שאותה ידית דריכה אינה נשלפת מהמערכת ונשארת אינטגרלית ובמידת הצורך, ניתן להחליפה. גם ה"קנה" שונה מעט: בעוד שבדור ה-3 היה עגול, כעת הוא משולש, מה שמאפשר הרכבת אמצעים שונים כדוגמת המאריך, שמבחינה ויזואלית מוסיף להרתעה, ובמידת הצורך, לשימוש בקרב מגע.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית