מיירט הטמי"ר נבחן כחלופה אפשרית למערכת יירוט טווח קצר שמפתח צבא ארה"ב

בצבא ארה"ב רוצים לפתח משגר רב משימתי שיוכל לשגר מגוון מיירטים מסוגים שונים מול איום כמו טילי שיוט, מל"טים, מרגמות וארטילריה. בין החלופות שנוסו במשגר נמצא גם המיירט של כיפת ברזל - הטמי"ר. החלטה בנושא צפויה עד 2023

https://www.amrdec.army.mil/amrdec/success-mml.html

צבא ארה"ב רוצה טיל קרקע-אוויר חדש שיספק יכולת נגד טילים, ארטילריה ופצצות מרגמה, וכן יספק הגנה מפני טילי שיוט ומל"טים, על פי מסמכי הבקשה לתקציב התקציב לשנת הכספים 2019. כך לפי פרסום של defensenews.

הטיל שהצבא מכנה Expanded Mission Area Missile או EMAM, יהיה המיירט השני המתאים לתוכנית Indirect Fire Protection Capability Increment 2 אשר נמצאת בפיתוח לסיכול איום הרקטות, הארטילריה והמרגמות במשך שנים.

הצבא נאלץ לשנות את סדר העדיפויות כדי להתמודד עם איומי המל"טים וטילי השיוט הפרוסים בזירת הים התיכון ומזרח אירופה מול רוסיה. הבחירה הראשונה של הצבא האמריקאי למערכת זו היא מיירט מבוסס טיל אוויר-אוויר מסוג AIM-9X Sidewinder. המטרה היא לייצר משגר רב משימתי שניתן לשגר ממנו מגוון סוגי מיירטים. בין החלופות הנבחנות יש את הHellfire Longbow, הסטינגר, הMiniature Hit-to-Kill Missile ומיירט הטמי"ר של כיפת ברזל. כמו גם, תבחן מערכת יירוט בלייזר.

הצבא האמריקאי מתכנן להשקיע 519.7 מיליון דולר מ FY18 עד FY23. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית