חבילת השדרוג לקטאר: F-15QA עם כנפיים מחוזקות

מטוסי הקרב מסוג F-15QA שרכשה קטאר יצוידו בכנפיים מדורגות ומחוזקות שיסייעו להאריך את חייו של מטוס הקרב הוותיק וישפרו את ביצועיו

מטוס קרב מדגם F-15 (צילום: AP)

36 מטוסי ה- F-15QA שהזמינה קטאר יצוידו בכנפיים משודרגות ומחוזקות, שיאריכו את חייו של מטוס הקרב הוותיק וישפרו את ביצועיו. חברת בואינג סבורה שגם חיל האוויר האמריקני וחילות אוויר זרים מגלים עניין בחבילות השדרוג שמציעה בואינג למטוס הוותיק.

ממשלת קטאר הזמינה 36 מטוסי F-15QA  (הדגם הקטארי של F-15S) בעסקה ששווייה 6.2 מיליארד דולר. במטוסים המשודרגים יהיה תא טייס חדש עם לוח תצוגה גדול וכנפיים שתוכננו מחדש, כאשר המבנה הפנימי של הכנף חוזק במידה רבה מבלי לפגום במבנה האווירודינמי של הכנף. 

סטיב פרקר, סגן נשיא בואינג ומנהל תכנית F-15, מסר ל'פלייט גלובל' כי לדעת בואינג ניתן יהיה להציע את המטוס עם כנפיים מחוזקות לחיל האוויר האמריקני במגמה להאריך את חיי המטוס בעשרים שנה.

בסימפוזיון בנושא לוחמת אוויר שנערך השבוע הציגה בואינג אופציות אלו ואחרות לשדרוג מטוסי F-15 שהם בני 45 שנה. זה כלל  ערכת שדרוג שעוררה סקרנות רבה בקרב המומחים: במקום התקנת מכלי דלק קונפורמיים להארכת טווח הטיסה (כפי שנעשה במטוסי 'סופה' ו'רעם' של חיל האוויר), הציגה בואינג 'פוד טכנולוגי קונפורמי' המכיל חיישנים מתקדמים, וכן מערכת חדישה שתאפשר לטייס F-15 לשגר עד 22 טילי אוויר-אוויר.

כן מדובר בחבילות השדרוג במחשב משימה חדש, מכ"ם אלקטרוני, היגוי טוס-אל-חוט (FBW), תחנות חדשות לנשיאת חימוש, ומנועי F-110-EG-129 חזקים יותר.

לדעת בואינג, חילות האוויר של יפן ושל גרמניה עשויים לגלות עניין בחבילות השדרוג של מטוסי F-15

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית