סעודיה רוצה העברת טכנולוגיות של מערכת הגנ"א S-400 – הרוסים לא ממהרים לתת

בראיון לעיתון הרוסי 'קומרסנט' אומר יועץ הנשיאות לענייני שת"פ צבאי-טכנולוגי בינלאומי, ולדימיר קוז'ין, כי ריאד שואפת "להתקדמות פתאומית מהירה" של השיחות על ההסכם להעברת טכנולוגיות (TOT). לטענתו הצד הרוסי מעוניין "להתקדם בהדרגה כדי להפחית סיכונים והסתבכויות"

סעודיה רוצה העברת טכנולוגיות של מערכת הגנ"א S-400 – הרוסים לא ממהרים לתת

מערכת S400 במצעד צבאי במוסקבה (צילום: AP)

עיכובים במו"מ בין רוסיה לסעודיה לקראת רכש מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400: השיחות בין שתי המדינות מצויות "בשלב מתקדם", אך בעוד שהסעודים דורשים העברת טכנולוגיות, הרוסים 'אינם ממהרים' להעביר טכנולוגיות, והדבר מעכב את המו"מ.

בראיון לעיתון הכלכלי הרוסי 'קומרסנט' אומר יועץ הנשיאות לענייני שת"פ צבאי-טכנולוגי בינלאומי, ולדימיר קוז'ין, כי ריאד שואפת "להתקדמות פתאומית מהירה" של השיחות על ההסכם להעברת טכנולוגיות (TOT).

הצד הרוסי מעוניין "להתקדם בהדרגה כדי להפחית סיכונים והסתבכויות", אמר קוז'ין, "ואילו אנו סבורים כי בשלב הראשון מדברים על אספקת מערכות נשק מוכנות ושלמות. אחרי כן מגיע שלב ההדרכה להבנת המערכת ושליטה עליה, וכן שת"פ עם המומחים שלנו בדבר יכולות המערכת והבנת היכולות של הצד השני. זה מדרג מסוכך למדי, ולכן אנו אומרים לשותפים שלנו לא להיחפז ולא למהר", סיכם קוז'ין.

אתר 'דיילי דיפנס ניוז' כותב כי מומחים סבורים שמטרת הסעודים בדרישה להעברת טכנולוגיות של מערכת הגנ"א S-400 קשורה למה שקרוי בסעודיה 'חזון 2030', יוזמה רחבת היקף להביא לכך ש-50 אחוזים ממערכות הנשק של סעודיה ייוצרו בתעשיות המקומיות. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות