ראש מטה חיה"א: "התקיפה הרחבה ביותר של חיה"א למול מערך ההגנ"א הסורי מאז 1982"

תא"ל תומר בר אמר בשיחה עם כתבים צבאיים, בעקבות האירועים בצפון, כי "יצאנו לתקיפה הרחבה ביותר של חיל האוויר למול מערך ההגנ"א הסורי מאז 1982. תקפנו את הסוללות שירו: SA-5, SA-17 ו-SA-2 כמו גם מטרות איראניות שנמצאות בסוריה"

צילום: דו"צ

ראש מטה חיל האוויר, תא"ל תומר בר, אמר בהתייחסו לאירועים בצפון כי "התקפה של חיל האוויר בסוריה היא התקיפה הרחבה ביותר של מערך ההגנה האווירית הסורי מאז 1982". בר אמר את הדברים לכתבים צבאיים.
 
תא"ל בר תיאר את השתלשלות האירועים בצפון מאז שעות הבוקר: "לראשונה כלי טיס איראני, שמופעל על ידי איראנים, חודר למדינת ישראל. מדובר בכלי טיס דל חתימה". בר המשיך ואמר כי "חיכינו שייכנס לשטח ישראל ואז הפלנו אותו. כל שרידי המטוס בידינו", גילה בר בכל הנוגע למל"ט האיראני שחדר לשטח ישראלי בשעות המוקדמות של הבוקר.
 
בר סיפר כי לאחר חדירת המל"ט והפלתו, יצא חיל האוויר לתקיפה. "יצאנו לתקיפה של הקרון שהפעיל את הכטב"מ באזור T-4. הקרון היה בתנועה והושמד. במהלך התקיפה שיגרו הסורים עשרות טילי קרקע-אוויר".
 
ראש מטה חיל האוויר אמר עוד כי הוא מעריך שמטוס הקרב מסוג F-16 נפגע ככל הנראה מאחד הטילים כשהוא בשטח ישראל. "בעקבות הפלת המטוס יצאנו לתקיפה הרחבה ביותר של חיל האוויר למול מערך ההגנ"א הסורי מאז 1982. תקפנו את הסוללות שירו: SA-5, SA-17 ו-SA-2 כמו גם מטרות איראניות שנמצאות בסוריה", סיפר בר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית