משהב"ט והתע"א מסרו לאיטליה את מטוס ההתראה האווירית השני, במסגרת ההסכם הצבאי שנחתם בין המדינות

משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה האיטלקי השלימו את עסקת הגומלין שנחתמה בין המדינות בשנת 2012 עם השלמת אספקת שני מטוסי ההתראה אווירית CAEW למשרד הביטחון האיטלקי על ידי נציגי משרד הביטחון והתעשייה האווירית
משהב"ט והתע"א מסרו לאיטליה את מטוס ההתראה האווירית השני, במסגרת ההסכם הצבאי שנחתם בין המדינות

המטוס מהדגם שסופק לאיטליה (צילום: יעקב סער)

משרד הביטחון הישראלי ומשרד ההגנה האיטלקי השלימו את עסקת הגומלין שנחתמה בין המדינות בשנת 2012 עם השלמת אספקת שני מטוסי ההתראה אווירית CAEW למשרד הביטחון האיטלקי על ידי נציגי משרד הביטחון והתעשייה האווירית.
 
ה-CAEW) Conformal Airborne Early Warning & Control System) הינה מערכת התראה מוקדמת ובקרה אווירית המותקנת על מטוס מנהלים גולפסטרים G-550, שפותחה על ידי חטיבת אלתא של התעשייה האווירית. 
ה-CAEW  פועלת מבצעית כבר 12 שנים בחיל האוויר הישראלי. גרסת ה- CAEW שסופקה לאיטליה כוללת מכ"מ מתקדם יותר עם ביצועים משופרים, ומערך תקשורת תואם NATO שפותח במשותף ע"י אלתא והחברה האיטלקית LEONARDO.
 
ממשרד הביטחון נמסר כי מטוס ה-CAEW הראשון שנמסר לאיטליה לפני כשנה השתלב היטב בחיל האוויר האיטלקי וביצע כבר מספר תרגילים משותפים עם חילות האוויר של נאט"ו וזוכה להערכה רבה מצד הלקוח.
 
ראש מפא"ת במשרד הביטחון, ד"ר דני גולד אמר כי "המערכת משקפת את שיתוף הפעולה העמוק והפורה בין משרדי הביטחון של איטליה וישראל. הבנה של כל צד את הצרכים והאתגרים שעומדים בפני האחר. במסגרת ההסכם, שאת אחד מתוצריו אנו רואים כאן לפנינו, חתמה ממשלת איטליה על עסקאות רכש גומלין עם התעשיות הביטחוניות הישראליות בהיקף של  למעלה מ- 4 מיליארד ש"ח. זאת בהמשך לרכש 30 מטוסי אימון לחיל האוויר, מתוצרת איטליה. שיתוף הפעולה הינו בהיקף גדול מאוד ומשמעותי לתעשייה הישראלית, ומאפשר מיצוי טכנולוגיות מתקדמות שמשמשות את צה"ל, לצד אספקת שני מטוסי התראה אווירית ולווין צילום עם יכולות המתקדמות בעולם". 
 
יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית הוסיף כי "אנו גאים שהשלמנו את חלקנו בשיתוף פעולה בין מדינתי זה עם מסירת אחד ממוצרי הדגל הטכנולוגיים המתקדמים ביותר של התעשייה האווירית למשרד הביטחון האיטלקי, תוך עמידה מלאה במפרט הטכנולוגי וההנדסי המורכב ובפרק זמן קצר. מטוס ההתראה המוקדמת CAEW השני שנמסר לאחרונה, מצטרף אל מערכות נוספות מבית התעשייה האווירית הלוקחות חלק פעיל במערך המודיעין האסטרטגי של איטליה, הכוללות בין היתר לוויין תצפית מתקדם OPTSAT3000 ששוגר בקיץ האחרון. שיתוף פעולה זה הינו חלק מהידוק היחסים עם איטליה והתעשייה הביטחונית האירופאית ואנו מקווים להמשך והעמקת מגמה זו".
 

אולי יעניין אותך גם