נבחרו קבוצות החברות שיתמודדו על פרויקט מרכז אספקה אחוד

עלות ההקמה והתפעול של הפרויקט מוערכת בכ-15 מיליארדי שקלים לתקופה של 25 שנים. המרה"ס יכלול מגוון רחב של מוצרים, החל במחט לעירוי ועד לחלקי חילוף לטנקים

משרד הביטחון וצה"ל מפרסמים היום (15.1) את שמות קבוצות החברות שעברו את שלב המיון המקדים ויתמודדו על  הקמת מרכז האספקה האחוד של צה"ל. קבוצות החברות הן: שיכון ובינוי וממן; אשטרום, אפקון ופליינג קרגו; שפיר ואוריין; מנרב אלקטרה וליידוס; וקבוצת אורון וסלדט;  חברות אלו עמדו בתנאי סף הכוללים יכולות פיננסיות והנדסיות.

את המרכזים תקים קבוצת החברות שתזכה במכרז, שיתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי (PPP), ויכלול מימון, תכנון, הקמה ותפעול של שלושת המרכזים לתקופה של 25 שנה. חלק משמעותי מתפעול המרה"ס החדש יתבצע באמצעות מיקור חוץ ע"י זכיין אזרחי (בשיטת PFI). היציאה למכרז צפויה באמצע שנה הבאה. איוש המרה"ס צפוי ב-2023.

שלושת המרכזים הלוגיסטיים יוקמו בשלושה מוקדים - בצפון הארץ, במרכזה ובדרומה ויתבססו על מחנות קיימים. המרכזים ייבנו לגובה בכדי לצמצם את השימוש בקרקע ובכדי להימנע מהרחבת שטחי המחנות. התכנסות צה"ל לכדי 3 מוקדים לוגיסטיים תפנה כ-4,000 דונמים מתוכם כ- 2,000 דונם באזורי הביקוש, מה שיאפשר למדינה לבנות עשרות אלפי יחידות דיור, שטחים פתוחים וציבוריים ושימושים שונים לרווחת הציבור.

תפיסת ההפעלה של מרכז האספקה מבוססת על טכנולוגיות מתקדמות לשליטה במלאי, מערכות אוטומציה, מענה רב זרועי ושיפור השירות ליחידות. זאת תוך תמיכה ברשת לוגיסטית גמישה ומגוונת, מענה לרציפות התפקוד וגמישות בהפעלה בשגרה ובחירום.

מרכז האספקה יאופיין בחדשנות טכנולוגית בקנה מידה עולמי בהיבטי אחסון, ליקוט והפצה. במרכזים הלוגיסטיים יופעלו רובוטים ואמצעים מתקדמים. כמו כן, אחסון וניהול המלאי יופעל באמצעות טכנולוגיות ומערכות מידע מהמתקדמות בעולם. המרה"ס יכלול מגוון רחב של מוצרים, החל במחט לעירוי ועד לחלקי חילוף לטנקים.

עלות ההקמה והתפעול של הפרויקט מוערכת בכ-15 מיליארדי שקלים לתקופה של 25 שנים. דגש נוסף במהלך התכנון והבנייה של המרכזים הוא על התייעלות וחיסכון, כך שניתן יהיה לחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה בהוצאות תפעול, בהוצאות כוח אדם, בתשלומי ארנונה, בעלויות הפצה ועוד.

ראש מנהל מעבר דרומה במשרד הביטחון, תא"ל (מיל.) איציק כהן, ברך היום על המהלך ואמר: "אנו מברכים את כל החברות המבקשות להתמודד במכרז חשוב זה. ברשימת המתמודדים שמחנו לראות חברות שמתמודדות כבר עתה במכרזים שונים וגם חברות חדשות, הדבר מעיד על העניין הרב שהפרויקט  בארץ ובחו"ל.  מינהל המעבר דרומה ממשיך להקים פרויקטים ענקיים המפנים את בסיסי צה"ל מהמרכז ומשביחים את פעילותו בשגרה ובחירום. מרכזי האספקה הלוגיסטיים החדשים מביאים קדימה ומכשירים את צה"ל להתמודדות עם משימות המחר". 

אולי יעניין אותך גם