בימ"מ חונכים מתקן אימונים חדש

בשנת 2017 היחידה ביצעה כ- 310 מבצעים מוצלחים בכל ברחבי הארץ, מרביתם מבצעים לסיכול הטרור

בימ"מ חונכים מתקן אימונים חדש

קרדיט צילום: דוברות המשטרה

במעמד השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, סמפכ"ל המשטרה, ניצב זוהר דביר, מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב(קובי) שבתאי, ראש אג"מ, ניצב אלון לבבי, ראש את"ל, ניצב בועז גלעד, מפקד הימ"מ, נצ"מ נ', מכובדים ולוחמי היחידה, נחנך היום מתחם אימונים ייחודי מסוגו המשלב תשתית מתקדמת לאימוני לחימה עם טכנולוגיה חכמה. 
 
במתחם עשרות מצלמות וחישנים שנועדו לתיעוד מלא ומתקדם של כל פעילות הלוחמים תוך בניית מודל התרגיל לניתוח בזמן אמת והפקת לקחים בסיום. המתחם המורכב ממכולות מצוייד בדלתות מתקדמות שנועדו לתרגול פריצה תוך שימוש בחומרי נפץ. עוד מאפשר מתחם האימונים מגוון רחב של מתארים כגון: פריצה, השתלטות, פעילות רכובה ומוסקת ועוד.  
 
את טקס חניכת מתחם האימונים המתקדם פתח בדבריו מפקד הימ"מ, נצ"מ נ': "כמפקד הימ"מ אני מבטיח למשפחת שבח, משפחתו של הרב רזיאל שבח שנרצח אמש בפיגוע טרור בסמוך לחוות גלעד, שיחד עם ארגוני הביטחון אנו נשים את ידינו על המחבלים." עוד הוסיף מפקד הימ"מ כי בשנת 2017 היחידה ביצעה כ- 310 מבצעים מוצלחים בכל ברחבי הארץ, מרביתם מבצעים לסיכול הטרור. במסגרת אירוע חניכת מתקן האימונים החדש, צפו המכובדים בתרגולת השתלטות מבצעית של לוחמי הימ"מ.
 
השר לביטחון הפנים, ח"כ גלעד ארדן אמר בנאומו: "גם אל מול האיום המשמעותי בדרום, על יישובי עוטף עזה – מחשש של חדירת מחבלים דרך מנהרות – הימ"מ ערוך ברמה גבוהה, תוך תרגול שת"פ מלא עם צה"ל וחיל האוויר. הגמישות של הימ"מ להתאים את עצמה לאיומים מתפתחים ולא לזנוח מיומנויות לחימה קלאסיות – לצד מפקדים ולוחמים מעולים – היא שהביאה אתכם למעמדכם. 
 
אמש, נרצח הרב רזיאל שבח ז"ל, אב לשישה מחוות גלעד, וגם מכאן, אני שולח תנחומים למשפחה ואני בטוח, שגם במקרה הנורא הזה, אם תדרשו לכך, אתם תגיעו למרצחים הארורים, מהר ככל האפשר, כפי שהוכחתם תמיד, שאתם יודעים להגיע לכל טרוריסט ולכל מחבל בכל מקום, ולא תנוחו עד שתשימו את ידכם עליו". 
 
מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר: "לא בכדי צברה הימ"מ, שם ומוניטין בעולם, כאחת היחידות המובילות בתחום הלחימה בטרור. היחידה ערוכה בכל רגע נתון, לכל תרחיש, בכל מקום, ומסוגלת לכל משימה, בתוך גבולות המדינה וככל שתידרש גם מחוצה להם. לימ"מ השפעה על תודעת הביטחון ועל כושר ההרתעה שלנו,  וליחידה מקום משמעותי בשגרת היום יום הביטחונית של המדינה, במעורבות באינספור פעולות, ובנטרול מחבלים בדרכם לבצע פיגועים. הגבולות שמתעמעמים בין הפשיעה לטרור, מבליטים עוד יותר, יחידה כמו הימ"מ ביכולת לתת מענה נכון ומדויק, ובממשק מוצלח עם יחידות משטרתיות נוספות. 
 
"אנו עומדים היום מול מתקן אימונים מבוסס טכנולוגיה ומולטימדיה, הכולל חדר הדמיה ותחקור בו ניתן לנתח את פעולות המתאמן ולשפר אותן בפרמטרים של מהירות, זריזות תגובה, קוגניטיביות וכיו"ב. השילוב בין הבנת הקריטיות של השיפור המתמיד, התרבות של תחקיר נוקב והיכולת הטכנולוגית לממש את התחקור- מייצר מדרגה משמעותית של יכולת למידה, ממנה גם השמים אינם הגבול".

אולי יעניין אותך גם