נתניהו: "ההחלטה אם יהיה שקט בעזה - תלויה בעזה"

בטקס מסדר הכנפיים של מחזור 175 של קורס הטיס, התייחס רה"מ למתיחות בדרום ואמר כי "ההחלטה אם יהיה שקט בעזה תלויה בעזה". שר הביטחון התייחס לאיום בגבול הצפון: "אם חס וחלילה תפתח שוב מערכה בצפון, העוצמה תהיה הרבה יותר מרשימה"

בוגרי מחזור 175 (צילום: דו"צ)

36 בוגרים סיימו את מחזור 175 של קורס הטיס בטקס חגיגי ברחבת המצדעים של בסיס חיל האוויר בחצרים. מתוכם - רק אישה אחת סיימה את הקורס. ראש הממשלה אמר במהלך מסדר הכנפיים כי "מדינת ישראל תצין בעוד כמה חודשים 70 שנות עצמאות. דבר אחד ברור ישראל סיפור הצלחה עולמי. יש לנו הישגים כבירים, אבל ההישג החשוב ביותר הוא שיקום הריבונת של עם ישראל בארצו ויכולתנו להגן על עצמנו בדמותו של צה"ל.
 
"חיל האוויר נמצא היום בשיא יכולתו, עם המטוסים הטובים ביותר בעולם והטייסים הטובים ביותר בעולם. עם כושר הגנתי והתקפתי ועוצמת אש אדירה ומדויקת, אשר יכולה להגיע לפי הצורך למרחקים קצרים ויעדים רחוקים", הוא הוסיף.
 
ראש הממשלה התייחס לאתגרים העומדים בפני ישראל ואמר כי "אנו עומדים באתגרים גדולים בצפון דרום ומזרח. בכל החזיתות יש מרכזים ושלוחות של האיסלאם הקיצוני. אנחנו אי בתוך הסהר הרוגש הזה. שומרים על ביטחוננו ממדיניות ברורה. לא נאפשר לאיראן להתבסס בסוריה כדי לפגוע בנו. באשר לרצועת עזה, אנחנו רוצים שהאוכלוסיה תחיה את חייה בשקט ורגיעה אבל ההחלטה אם יהיה שקט בעזה תלויה בעזה. לא נאפשר או נסבול הסלמה מחאמס או שום גורם טרוריסטי אחר. נשתמש בכל האמצעים להגן על ריבונותנו ובטחוננו.
 
עוד אמר רוה"מ כי הם פועלים בתחום הטכנולוגי להגנת המדינה "עשינו זאת במערכות הגנה אקטיבית - 'כיפת ברזל' - ועושים זאת עכשיו במנהרות. אנו גאים בטכנולוגיה שלנו ונותנים מענה לאתגר חדש. גם בתחום אתגר הרחפנים - גם כאן אנחנו פורצים דרך".
 
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר במהלך מסדר הכנפיים כי "הטקס היום בסימן 35 שנים למבצע שלום הגליל – מלחמת לבנון הראשונה. מלחמה בה טייסי חיל האוויר היכו את האויב שוק על ירך. מערך טילי קרקע אוויר של הצבא הסורי הושמד תוך שעות ספורות, ו-80 מטוסי קרב הופלו באוויר. ואם חס וחלילה תפתח שוב מערכה בצפון, העוצמה תהיה הרבה יותר מרשימה.

"פריצות הדרך הטכנולוגיות שראינו בעשור האחרון, משנות את כל המוסכמות והתובנות שהיו קיימות עם הקמת מדינת ישראל וחיל האוויר.  מטוסים, כטב"מים ורחפנים, כיפת ברזל, קלע דוד, ומערכת החץ – כל זה ועוד  חיל האוויר של היום. 

"איך יראה חיל האוויר בעתיד, בעוד 30 שנה, את הדיונים והחשיבה התחלנו כבר היום. זו אחת מהמשימות המורכבות ביותר שלנו ערב תחילת הדיונים על התר"ש הבא. חיל האוויר הישראלי הוא כוח המחץ של צבא ההגנה לישראל, ונכונו לו בשנים הבאות כמה וכמה אתגרים שמעולם לא התמודדנו איתם", הוסיף ליברמן.

הכירו את הבוגרים

בוגרי מחזור 175 של קורס הטיס הם חבורה אקלקטית על פי הנתונים שפרסם צה"ל. מהנתונים עולה כי 36% מהבוגרים מתגוררים בערים, 22% מתגוררים במועצות מקומיות, 19% מתגוררים במושבים, 14% מתגוררים ביישובים קהילתיים ו-9% מתגוררים בקיבוצים. 69% מבוגרי הקורס מגיעים ממרכז הארץ, 28% מאזור הצפון ו-3% מאזור הדרום. עוד ניתן לראות מהנתונים כי 69% מהבוגרים למדו במגמה ריאלית, 25% שילבו בין לימודים הומניים לריאליים ו-6% מהבוגרים בחרו ללמוד בתיכון במגמה הומנית, 42% הם הילדים הבכורים במשפחתם, 47% הם הילדים האמצעיים ובמשפחתם ו-11% הם הילדים הצעירים במשפחתם. נתון מעניין הוא ש -25% מבוגרי הקורס אינם הראשונים במשפחתם שיקבלו את כנפי הטיס.

מצה"ל נמסר עוד כי למעלה ממחצית מבוגרי הקורס לקחו חלק בפעילויות בתנועות הנוער השונות. 58% מהבוגרים לקחו חלק בפעילות בתנועות הנוער השונות- 57% היו בצופים, 5% היו בנוער העובד והלומד, 14% היו בבני המושבים, 14% היו בבני עקיבא ו-10% היו באיחוד החקלאי. 28% מהבוגרים הם בוגרי שנת שירות ו-11% מהבוגרים הם בוגרי ישיבות הסדר.

ומה בחרו הבוגרים ללמוד במהלך הקורס? בשנת האקדמיה בקורס בה לומדים הצוערים לתואר ראשון בחרו 31% מבוגרי הקורס בתואר בניהול מערכות מידע, 28% בחרו ללמוד לתואר במתמטיקה ומדעי המחשב, 22% בתואר בפוליטיקה וממשל ו-19% בתואר בכלכלה וניהול.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית