חיל הים ערך תרגיל משותף עם כוחות נאט"ו בכרתים

http://www.navy.idf.il/1132-9317-he/Navy.aspx

בחודש שעבר חזרו כוחות זרוע הים מתרגיל ראשון מסוגו בכריתים, בו עבדו ציים רבים בשיתוף פעולה בתרחישי תקיפה והגנה. הצי היווני ריכז את התרגיל, שכלל שלושה כלי שיט של מדינת ישראל, בהם ספינת הטילים אח"י אילת מדגם סער 5, ושתי ספינות טילים, אח"י תרשיש ואח"י חץ, מדגם סער 4.5, מסוק ימי וכלי שיט של חילות הים של יוון, ארה"ב, בריטניה, בולגריה, רומניה ואיטליה. "חיל הים היווני, שאירח תרגיל של נאט"ו בים התיכון, הזמין את זרוע הים להשתתף בתרגיל זה בפעם הראשונה", אמר מפקד פלגה (מפל"ג) 32 בשייטת ספינות הטילים, סא"ל יניב לביא. 

התרגיל ארך כשבועיים, כאשר בשבוע הראשון בוצעו מפגשים משותפים עם הציים השונים, בהם התקיים שיח בדרג הפיקוד על תורת הלחימה ועל שיתוף הפעולה בו יפעלו הכוחות באירועים מאתגרים בלב ים. בשבוע השני יצאו הכוחות לים ותרגלו מספר תרחישים, ביניהם פעילויות חילוץ והצלה, תרחישי תקיפה מהים ואימונים טקטיים משותפים כנגד הטרור הימי בזירת הים התיכון.

"תרגלנו תרחישי תקיפה משותפים, ביניהם ירי לעבר אי, שדימה מטרה עוינת, ופינוי פצועים מהים לאחר אירוע רב נפגעים", אמר סא"ל לביא. "פעילויות החילוץ מכלי השיט בוצעו בלב ים על ידי הצוותים הלוחמים בים. המסוק הימי ביצע את תהליך החילוץ מהספינה של היוונים, והמסוק היווני עשה את אותו תהליך בדיוק על ספינת הטילים שלנו. גם בתרגיל הרפואי בוצע חילוף בין הצוותים הרפואיים של הציים, ויחד טיפלו בחיילים פצועים. כמו כן, כלל הציים תרגלו את תרחישי האנטי טרור הימי, כי בסופו של יום זירת הים התיכון עוברת טלטלה, ובמציאות של היום מחייבת במיוחד את זרוע הים הישראלית להיות מוכנה לכל תרחיש ואיום בזירה הימית", הסביר. זרוע הים פועלת בכל מקום שיש בו ים- בזירה הדרומית, הצפונית, באגן הים התיכון וביעדים עלומים נוספים, והיא מוכנה לכל תרחיש שעלול לקרות".

פרסום ראשון אתר חיל הים / ספיר משולם

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית