"החלום' הסביר מקור אחד, היה לסייע לאיחוד האמירויות ליצור את ה- CIA שלה"

"החלום' הסביר מקור אחד, היה לסייע לאיחוד האמירויות ליצור את ה- CIA שלה"

bigstockphoto

בכירים לשעבר בCIA עזרו , ועדיין עוזרים, לאיחוד האמירויות לתפעל, לפתח ולתחזק את שירותי הביון שלה, כך עולה מפרסום של foreignpolicy.

הכסף מצוין

אנשי ה- CIA לשעבר וגורמים ממשלתיים נמשכו לאומת המפרץ על ידי הבטחה של עבודה מעניינת, ואולי אפילו חשוב יותר, קריירה משתלמת. "הכסף היה פנטסטי", אמר אחד העובדים לשעבר ל-FP. "המשכורת הגיעה ל1,000 דולרים ליום - אפשר לגור בווילה או במלון חמישה כוכבים באבו דאבי".

הדמות המרכזית מאחורי מבצע האימון המודיעיני ההולך וגובר, לדברי מקורות רבים, הוא לארי סאנצ'ז, קצין מודיעין אמריקאי לשעבר. סאנצ'ז, ותיק בשירותי הסי-איי-אי, עובד עבור נסיך הכתר של אבו דאבי באיחוד האמירויות הערביות מזה שש שנים כדי לבנות חלקים גדולים משירותי המודיעין שלו מהיסוד, שישה מקורות בעלי ידע סיפרו לFP. סאנצ'ס סירב להגיב על רשימה מקיפה של שאלות שנשלחו אליו על ידי FP.

אבל סנצ'ז הוא רק אחד מאנשי הביטחון הביטחוני המערבי לשעבר, שעשה את דרכו לאומת המפרץ כדי לספק הדרכה ביטחונית. אריק פרינס, מייסד בלקווטר, עבר לאיחוד האמירויות כדי ליצור גדוד של חיילים זרים המשרתים את יורש העצר, שפרטים ראשונים לגביו נחשפו לראשונה על ידי ה"ניו יורק טיימס "ב -2011. ריצ'רד קלארק, הצאר לשעבר של הלוחמה בטרור בבית הלבן, הוא גם יועץ בכיר ותיק של נסיך הכתר של אבו דאבי כמנכ"ל Good Harbour Security Risk Management.

הסיוע האמריקאי לביון של איחוד האמירויות מגיע גם לסייבר. אחת החברות שקמו בשנים האחרונות בתחום הסייבר ההתקפי היא DarkMatter. מדובר בחברה שנחשבת כיום לכוח התקפי מוביל במזרח התיכון, ובעולם בכלל. החברה נמצאת תחת חקירה של הFBI.

הכל עם רישיון ייצוא

לפי הפרסום, סאנצ'ס החל את הפעילות שלו באיחוד דרך חברה בשם  CAGN Global. "תוכנית האימונים, שהתחילה כהדרכה פשוטה להנהגת האמירויות, גדלה מהר יותר מאשר אפשר היה לצפות. הם החלו להסתמך בכבדות על סאנצ'ז, עד כדי כך שהם רצו שהוא יבנה את כל סוכנויות המודיעין הגדולות שלהם", כותבים בFP.

"הקורסים, חלקם מעוצבים בהדרכת הסי-איי-אי, מתפרקים למגזרים שונים, כולל 'הליך מודיעיני בסיסי', יחד עם כתיבת דוחות, תחקירים ותרגילים, תוכנית מודיעין חיצוני, תוכנית FBI / קורס אכיפת חוק וקורס צבאי בין היתר."

האימונים גם כללו מעקב והתחמקות ממעקב (rabbit runs). "התלמידים התאמנו כיצד לא למשוך את תשומת לבו של מדריך אחר, המנסה להתחמק מהם. הם גם למדו את 'אמנות התצפית' וכיצד לזהות מטרות פוטנציאליות", כתבו בפרסום. "קורסי המעקב החיצוני הם כמעט העתק מדויק של אימוני החווה של ה- CIA."

חלק מהקורסים בנהיגה וירי הועברו לסוכנים של האיחוד על ידי יוצאי כוח דלתא האמריקאי טרם יציאתם לתימן. חברת  CAGN Global קיבלה היתרי ייצוא כנדרש ממחלקת המדינה. מחלקת המדינה סירבה להגיב. "על פי שלושה מקורות, מפקד תחנת הסי-איי-אי באבו דאבי היה מודע היטב למשימתו של סאנצ'ז - למעשה, אשתו של מפקד התחנה עבדה זמן מה עבור סנצ'ז", נכתב בפרסום. ה- CIA סירב להגיב.

הכתבה מציינת כי חברת CAGN Global וסנצ'ז הפחיתו פעילות לאחרונה באיחוד, ואילו שתי חברות מקומיות הרחיבו פעילות בתחום. אחת בשם LUAA LLC המנוהלת על ידי בכיר לשעבר בשירות צבא בריטניה. והשניה היא DarkMatter.

לפי הכתבה, הליך דומה מעבירים האמריקאים גם את שירותי הביון של סעודיה.

אולי יעניין אותך גם