טורקיה מוכרת לקטאר 500 נגמ"שים חמושים

במסגרת מספר עסקאות נשק שנסגרו בין טורקיה לקטאר, יימכרו לקטאר 400 נגמ"שים ויותר מ-100 כלי רק"ם קל וכן כלי נשק, עמדות וצריחי ירי לכלים אלו

נשיא טורקיה עם אמיר קטאר (צילום: AP)

התעשיות הצבאיות של טורקיה מחמשות את צבא קטאר, במסגרתם טורקיה מוכרת לקטאר 400 נגמ"שים מדגם EJDER YALCIN, יותר מ-100 כלי רק"ם קל NMS וכן כלי נשק, עמדות וצריחי ירי לכלים אלו.

סוכנות הידיעות הטורקית ANADOLU מדווחת כי החוזה נחתם על ידי התעשייה הצבאית הטורקית NUROL MAKINA SAMAYI, ובשלב הראשון יסופקו לקטאר כמאה כלי רק"ם. ארגוני הביטחון של קטאר ניהלו מו"מ עם שתי תעשיות צבאיות בטורקיה, כאשר כל אחת הציעה כלים מתוצרתה. לבסוף נתקבלה בקטאר החלטה לרכוש כלים של שתי החברות ולהוסיף חימוש של חברה שלישית, בסך הכל 500 כלי רק"ם. דגמים שלהם, צבועים בצבעי הסוואה מדבריים, כבר הוצגו ביום החג הלאומי בקטאר ובמצעד צבאי שנערך באותו יום.

החברה הטורקית למוצרי צבא ואלקטרוניקה ASELSAN  תייצר עבור הנגמ"שים החדשים של צבא קטאר עמודות ירי וצריחי נשק עיליים שיותקנו על גג כלי הרק"ם. המערכות כוללות מקלעי 7.62 מ"מ, עמדות הירי מנוהלות מחשב הפועלות בצורה ידנית או אוטומטית ומצויידות בציוד עקיבה אחר המטרה וירי בתנועה וכן טילי נ"ט. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית