חיל האוויר בוחן שימוש במציאות רבודה לטובת הכשרת טכנאים

"המוצר עדיין בניסויים. יש תכנית הטמעה לשנת 2018 וכבר מבינים איפה זה הולך להשתלב בתכנית הדרכה. נכניס את הטכנולוגיה רק במקומות שיש בה ערך מוסף", מסביר רס"ב סהר צור,  מבח"א 21 בחיפה

Photo by Cpl. Yuval Shmueli, IDF Spokesperson's Unit - https://www.flickr.com/photos/idfonline/38300860496/
 

"עולמות וירטואלים יכולים לעזור לנו בתהליך ההכשרה. לעשות סימולציה של מצבים שקשה להגיע אליהם במציאות. לתת לטכנאי להיות בפלטפורמה בהרגשת זמן אמת", אומר רס"ב סהר צור,  מבח"א 21 בחיפה - המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר להכשרת מקצועות טכניים.

"הטכנולוגיה מאפשרת לחניכים לחוות מצבים שבעולם המציאותי מסוכן או כמעט בלתי אפשרי שיחוו. מצבי  קיצון מסוגים שונים. אפשר גם לתת להם להתנסות בעבודה בגובה בלי הסירבול שכללי הבטיחות דורשים. אם יש תקלה, ואותו טכנאי צריך לעלות לגובה שלושה מטרים, במציאות יש הליך מאד קפדני איך עושים זאת, כולל קשירה ומנופים. בעולם הוירטואלי הוא פשוט מגיע לאותו מכלול. אפשר גם לדמות מצב של קצר חשמלי. במציאות אתה צריך לגרום נזק לרכיב. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לצור מצבים מסובכים.

"השימוש במציאות רבודה מאפשר גם ללמוד על פלטפורמות יקרות בחיל שהשבתה שלהן לא אפשרית מבחינה מבצעית או שעלות הנזק יקרה מאד.  הטכנולוגיה משנה את הליך ההכשרה. לחלק מהחניכים שימוש בכלי כזה נראה טבעי. בנינו חדר מיוחד לשימוש במערכת הוירטואלית. החדר מורכב מעמדות. כעת אנו עובדים על אפשרות שיהיו כמה חניכים באותה עמדה במקביל.   

כמה מחזורים עברו את זה? "המוצר עדיין בניסויים. יש תכנית הטמעה לשנת 2018 וכבר מבינים איפה זה הולך להשתלב בתכנית הדרכה. נכניס את הטכנולוגיה רק במקומות שיש בה ערך מוסף", מסכם צור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית