פרסומים ברשת: הודו נסוגה מעסקת הספייק. ברפאל מכחישים

פרסום של indianexpress.com חושף כי הודו נסוגה מעסקת טילי הספייק עם רפאל.  "משרד הביטחון החליט לבטל את העסקה בסך 500 מיליון דולרים עבור טיל הספייק ATGM עם ישראל", נכתב בכתבה.

נזכיר כי רפאל נכנסה לשת"פ עם חברת Kalyani group במטרה לייצר תשתית ייצור לטילי הספייק בהודו. לפי הפרסום, גורמים במשרד הביטחון ההודי טוענים כי ייבוא טילי נ"ט בשלב זה יפגע בפיתוח עצמי של טילים אלו על  ידי DRDO. לפי הפרסום, הודו גם דחתה הצעה לפתח טילי Javelin אמריקאים באמצעות שת"פ של לוקהיד מרטין ורייתאון.

"DRDO יצרה בהצלחה את טילי הנאג וה-Anamika. בארגון בטוחים כי יוכלו לספק לצבא טכנולוגיית הדור השלישי של הטילים, כמו הספייק, בתוך שלוש עד ארבע שנים. גם לא צריך שום העברת טכנולוגיה", אמרו מקורות לאתר.

ברפאל מכחישים: "לא ידוע לנו באופן רשמי על כל שינוי בהחלטה. מערכת טילי הספייק, הנמצאת בשימוש בכ-26 מדינות, נבחרה בהודו לאחר תהליך ארוך ומתמשך, שבמסגרתו נבחנה המערכת ועמדה בהצלחה יתרה מול מגוון רחב של תרחישים. לאחר סיום המשא ומתן אף הקמנו, יחד עם חברת קליאני וחברת BDL, תשתית ייצור, והחל תהליך העברת ידע וייצור כחלק מתנאי make in India. רפאל ממשיכה בשלב זה לפעול כרגיל על פי התוכנית", כותבים בחברה בתגובה רשמית.

נזכיר כי בהודו מתחוללת בחודש האחרון דרמה מאחורי הקלעים סביב עסקאות נשק נוספות. עלו חשדות לאי סדרים בעסקת מטוסי הרפאל מול צרפת נטענו כנגד מודי. גם פרויקט טנק הארג'ון ומטוס הטג'ה בוטלו ועתידים לצאת מכרזים חדשים. כך לפחות לפי פרסומים בתקשורת ההודית.

אולי יעניין אותך גם