חיל האוויר הקנדי מחפש מל"טים חמושים

יכולת מבצעית ראשונית מתוכננת עבור שנת הכספים 2026-2025. כמות הכלים תספיק לביצוע שלוש משימות במקביל (מתוך שמונה הרשומות באסטרטגיה)


http://rcaf-arc-images.forces.gc.ca/gallery/caf/detail/?filename=IS2009-0082&assetId=16637 - CF Photo by Master Corporal Robert Bottrill

זרוע הבלתי מאויישים של חיל האוויר הקנדי עברה לשלב ניתוח ההצעות בנוגע לרכש מל"טי MALE כך לפי פרסום של janes.  המל"טים ישמשו למשימות הצלה וחיפוש, איסוף מודיעין ותקיפה.

הפרויקט שינה שמו לאחרונה ל-Remotely Piloted Aircraft Systems אשר משקף יותר נכון את הפעילות של הכוח. כותבים בחיל האוויר הקנדי.  קנדה מפעילה בין היתר מל"טי הרון של תעשייה אווירית.

"הכטב"מ יהיה מצויד במגוון של מטענים וחיישנים כדי לזהות פריטים של עניין בכל מזג אוויר כולל פעולות לתוך הקוטב הצפוני של קנדה, וכן יוכלו לסייע במגוון של משימות מעקב מתמיד לתמיכה חיפוש והצלה. פרויקט RPAS צופה כי הכטב"מ יכול למעשה להיות מועסק בכל שמונה משימות הליבה של אסטרטגיית החיל , בקנדה או בחו"ל", נכתב בפרסום של החיל.

יכולת מבצעית ראשונית מתוכננת עבור שנת הכספים 2026-2025. כמות הכלים תספיק לביצוע שלוש משימות במקביל (מתוך שמונה הרשומות באסטרטגיה).

"באופן מקומי, RPAS תספק יכולת מוגברת לניטור ימי בצפון קנדה ותמיכה בפעולות חיפוש והצלה. ה- RPAS יאפשר ל- CAF לסייע למחלקות ממשלתיות אחרות לתמיכה באירועים ביטחוניים מיוחדים, כגון פסגות בינלאומיות, סיוע לרשויות האזרחיות - כגון תגובה לשריפות או שיטפונות יער - וכן סיוע לפעולות אכיפת החוק. בחו"ל, ה - RPAS יהיה מסוגל לזהות, להכיר ולעקוב אחר מטרות עניין בסביבות מורכבות ולשלב מערכות נדרשות לעיבוד ולמיזוג המידע שנאסף למודיעין תפעולי", נכתב בפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית