כלים שלובים

דיווח: חברת GENERAL ATOMICS מציעה למדינות המפרץ מערכת שילובית של איסוף מודיעין ותקיפה למטוסים, מסק"רים וכטמ"מים

כלים שלובים

צילום: GENERAL ATOMICS

ג'נרל אטומיקס, יצרנית הכטמ"מים האמריקנית הגדולה, תציע למדינות המפרץ מערכת שילובית מתקדמת של כלי טייס מאוישים ובלתי מאוישים המקושרים אלו עם אלו בערוצי תקשורת מתקדמות הנותנים יכולות תקיפה, איסוף מודיעין ותצפית משופרות ללא סיכון טייסי כלי טיס מאוישים.

AVIATION WEEK   כותב כי ג'נרל אטומיקס ממתינה עתה להסרת האיסור האמריקני על מכירת כטמ"מים חמושים למדינות במזרח התיכון, ומדינות רבות במזרח התיכון מגלות ענין במערכת החדשה. כינוי המערכת: MUM-7, 'ציוות כלים מאוישים ובלתי מאוישים'. ג'יינס מסביר כי מדובר במערך קשר, תקשורת ואלקטרוניקה מתקדם, שיאפשר לכוחות הקרקע, לטייסים של מטוסים ומסק"רים מאוישים לקלוט בזמן אמת מידע ונתונים מכטמ"מים באמצעות ערוצי תקשורת מיוחדים, וכך לשפר ולזרז תהליכי קבלת החלטות ויעילות מבצעית. הרעיונות הראשונים של המערכת יושמו כבר במלחמת אפגניסטן, כאשר חיל האוויר האמריקני נתקל בקשיים לתקוף מטרות איכות חיוניות.

ג'נרל אטומיקס מסבירה כי המערכת מבוססת על איסוף מידע על ידי כטמ"מים ושידורו למטוסים מאוישים, וכך לשפר את רמת המודעות המצבית והיכולת המבצעית של טייסי מטוסי קרב ומסק"רים. ג'נרל אטומיקס היא היצרנית של משפחת מל"טי PREDATOR וחטיבת מערכות האירונאוטיקה של החברה פיתחה ערוצי תקשורת בין המל"ט 'פרדטור' לבין מסוקי קרב. המידע שקלט המל"ט הועבר לטייסי המסוקים ואפשר יכולת שיגור חימוש מטווחים ארוכים (STANDOFF) מבלי לסכן את טייסי המסק"רים. התפיסה המבצעית ה זו כבר מיושמת בצבא האמריקני בגיחות של מסוקי אפאצ'י AH-64, וכבר הוכח שהמערך המשולב מגדיל את טווח הפעולה של המסק"רים ואת יעילותם המבצעית בשדה הקרב. 

אולי יעניין אותך גם