הודו עתידה לאשר פרויקטי ביטחון בהיקף 20 מיליארדי דולרים

תוכניות הגנה אלה כוללות את פרויקטי Futuristic Infantry Combat Vehicle, מערכת התקשורת הטקטית (TCS) ואת מערכת ניהול הקרב (BMS), אשר כולם נמצאים בדיונים כבר כמעט עשור. על חלק מהפרויקטים עתידות להתחרות גם חברות ישראליות

By mannat sharma - http://img.radiobras.gov.br/Aberto/index.php/Imagens.Principal.20.0.2013-01-26, CC BY 3.0 br, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5148153

הודו עתידה לאשר עד סוף שנה פרויקטים ביטחוניים בהיקף משוער של כ-20 מיליארדי דולרים , כך לפי דיווח של thehindubusinessline.

"תוכניות הגנה אלה כוללות את Futuristic Infantry Combat Vehicle, את מערכת התקשורת הטקטית (TCS) ואת מערכת ניהול הקרב (BMS), אשר כולם נמצאים בדיונים כבר כמעט עשור. לאחר שיאושרו, תוכניות אלה יאפשרו לצבא ההודי לבצע קפיצת מדרגה במערכות הלחימה המודרניות", נכתב בדיווח.

"גם אם החברות ייבחרו עד ה -31 בדצמבר, הרכישה בפועל תתרחש עוד 7-8 שנים, אמר מנהל בכיר של חברת אבטחה הודית שנכח בפגישה".

במסגרת פרויקט FICV של 12 מיליארד דולר, הממשלה מתכוונת לרכוש מעל 2,300 יחידות של כלי רכב כאלה עבור הצבא. החברות המתחרות על העסקה הן L & T, טטה מוטורס, Reliance, Mahindra וטטה Power SED-Titagarh. מועצת המנהלים של מפעל החימוש (OFB) מועמדת גם היא לעסקה. בעולם, חברות שעמדו בתור לפרויקט FICV הן ג'נרל דיינמיקס, לוקהיד מרטין, BAE Systems ו- Rheinmetall.

עבור ה- BMS, חלק מהיצרנים הגלובליים של יצרני ציוד מקורי (OEM) עומדים בתור הן בתעשייה האווירית, רפאל ואלביט מישראל; תאלס ונקסטר מצרפת; רוד & שוורץ מגרמניה; BAE מערכות מבריטניה; לוקהיד מרטין, ריית'און וג'נרל דיינמיקס מארה"ב; וSelex מאיטליה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית