רפאל תזווד חטיבת שיריון אמריקאית שלמה במעיל רוח

בחינה מחודשת של ההודעה האמריקאית מגלה כי הצבא האמריקאי הזמין כ-90 מערכות מעיל רוח מרפאל עבור חטיבת שיריון שלמה. מדובר בעלות מערכת של כ-110,000 דולרים עבור התקנה על טנק אברהמס

(U.S. Army photo by 3rd Armored Brigade Combat Team, 4th Infantry Division) (Photo Credit: Courtesy) - https://www.army.mil/article/190292/iron_brigade_tanks_roll_into_romania_for_getica_saber

לפי פרסום של defense.gov הצבא האמריקאי הזמין כ-90 יחידות של מעיל רוח עבור חטיבת שיריון שלמה. (גילוי נאות: אתמול שפירסמתי את דבר הרכישה, לא הבנתי עד הסוף את גודל האירוע).

בפרסום כתוב Armor Brigade Combat Team. המשמעות היא חטיבת שיריון הכוללת 90 טנקי אברהמס מסוג M1A2 SEPv2. כלומר, אם עלות זיווד של חטיבה היא כ-10 מליוני דולרים, מחיר יחידת מעיל רוח לטנק אברהמס מגיעה לכ-110,000 אלפי דולרים. מחיר סביר לטנק שעלותו כמה מליונים.

המשמעות של ההחלטה האמריקאית היא שמדובר למעשה בהקמת קו ייצור למעילי רוח בארה"ב. על אף שברפאל שומרים על שתיקה בנושא, סביר להניח שהצבא האמריקאי ירצה העברת טכנולוגיה ועצמאות בייצור המערכת.

כמו כן, משמעות נוספת היא שהצבא האמריקאי ככל הנראה יזווד חטיבות משוריינות נוספות בעתיד. קשה לראות כיצד הצבא יתפעל בהיבט הלוגיסטי מספר מערכות הגנה אקטיבית על טנקים שפרוסים ברחבי העולם.

אין ספק כי עבור רפאל מדובר בהחלטה שתוזיל את עלות הייצור של מעיל רוח ותאפשר התקנתו גם על טנקים נוספים בישראל (כמו המרכבה 3 שכבר היו פרסומים בנושא) וגם על טנקים רוסיים או גרמניים כפי שאנשי רפאל רמזו בחודשים האחרונים. בסופו של יום, בשדה קרב משופע בטילי נ"ט הטנק הופך לברווז במטווח ללא מערכת הגנה  אקטיבית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית