DSEI 2017: אלביט מערכות מעמיקה אחיזתה בשוק הבריטי

בתערוכה הגדולה בלונדון אלביט מערכות הופיעה לראשונה תחת המותג - "Elbit UK", סמנכ"ל השיווק של אלביט מערכות: "הגענו למסקנה שכדי לעשות עוד קפיצת מדרגה משמעותית עלינו להתייחס לבריטניה כשוק בית של ממש, בדומה לארצות הברית וישראל". סיקור מיוחד של עמיר רפפורט מלונדון

ביתן Elbit UK בתערוכת DSEI (צילום: ישראל דיפנס)

אלביט מערכות מופיעה בפעם הראשונה בתערוכת DSEI המתקיימת בלונדון השבוע כחברה בריטית לכל דבר תחת המותג Elbit UK. בכך מושלם מהלך שהופך את בריטניה למרכז משמעותי לאלביט מערכות, בדומה לפעילותה של חברת הבת המצליחה בארה״ב - Elbit US.
 
החברה החדשה בבריטניה מרכזת גם את הפעילות של חמש חברות בנות של אלביט מערכות בבריטניה, והיא מנוהלת על ידי מרטין פוסט (FAUSSET) שמילא בעבר תפקידים בכירים בחברות ענק כמו רולס רויס ובואינג.
 
רן קריל, סמנכ״ל השיווק הבינלאומי של אלביט מערכות, אומר כי הופעתה הראשונה של Elbit UK משקפת את האסטרטגיה של קבוצת אלביט בממלכה. לדבריו, ״אמנם בבריטניה יש לאלביט כבר חמש חברות ושתי שותפיות משמעותיות, אבל הגענו למסקנה שכדי לעשות עוד קפיצת מדרגה משמעותית עלינו להתייחס לבריטניה כשוק בית של ממש, בדומה לארצות הברית וישראל. כחלק מהמהלך, אנחנו צריכים להיות גם ממותגים כאנגלים ולהעצים שיתוף פעולה עם חברות בריטיות. החברה הבריטית תאפשר לנו מהלכים אסטרטגיים בבריטניה ופיתוח קשרים לטווח ארוך״.
 
יצוין, כ Elbit UK כבר זכתה באחרונה בהישג יוצא דופן ביוקרתו של הפעלת מערך טיסות מופרט בבית הספר לטיסה של חיל האוויר המלכותי (בשותפות עם חברה בריטית ובמודל ההפרטה של בית הספר לטיסה בישראל). אלביט השלימה בבריטניה כבר לפני מספר שנים פרויקט ענק של מטוסים ללא טייס, "ווטשקיפר", בשיתוף חברת תאלס.
 
עוד יצויין כי במקביל למהלך החדש בבריטניה, מרחיבה אלביט מערכות את פעילותה גם בגרמניה, באמצעות נציגות חדשה, שאותה מנהל אלי פינקו, לשעבר ראש אגף הפיקוח על הייצוא במשרד הביטחון.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית