עיכוב בהגעת שני מטוסי חמקן "אדיר" F-35 חדשים

שני המטוסים היו אמורים להגיע לישראל בימים הקרובים, אולם חל עיכוב בהגעתם בעקבות החלטת חיל האוויר האמריקאי לבצע בדיקות שגרתיות נוספות. בצה"ל מדגישים כי תהליך קליטת מטוסי האדיר בחיל האוויר מתקדם כמתוכנן

מטוס ה"אדיר" (צילום: AP)

טייסת "נשר הזהב" של מטוסי החמקן  "אדיר" מסוג F-35 עמדה לגדול השבוע בשני מטוסים נוספים, אך היא תיאלץ להמתין עוד קצת. שני המטוסים החדשים היו אמורים לנחות על פי התוניות היום (רביעי) בבסיס הטייסת שבדרום בתום טיסה מארה"ב, אולם ההמראה עוכבה בגלל בדיקות במטוסים מדגם אחר של ה-F-35, לא מהסוג שישראל רכשה.

מחברת לוקהיד מרטין, יצרנית המטוסים, נמסר שהמטוסים זקוקים לבדיקות שגרתיות נוספות, ואילו מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר של ארה"ב הוא שהחליט לדחות לזמן קצר את הגעת זוג מטוסים, כדי להשלים תהליך של בדיקה טכנית במטוסים.

בצה"ל מדגישים כי מתקדם כמתוכנן התהליך של קליטת מטוסי אדיר בחיל האוויר לקראת ההכרזה על כשירות מבצעית של מטוסי החמקן. רכש מטוסי F-35 נמשך, והשבוע נחתם הסכם לרכישת 17 מטוסים נוספים, לקראת הקמת טייסת שניה בעתיד. עד להכרזה הרשמית על כשירות מבצעית עוברים המטוסים בטייסת בנבטים בחינות, בדיקות, טיסות ניסוי ומגוון של בדיקות של מערכות המטוס, ובמקביל נמשך תהליך ההכשרה של טייסים וציוותי קרקע, בעיקר במאמנים הקרקעיים, סימולטורים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית