החלפת מפקד חטיבת "עוז"

החלפת מפקד חטיבת "עוז"

צילום: דובר צה"ל

היום (ה'), מונה אלוף-משנה אבי בלוט למפקד חטיבת "עוז". אלוף-משנה אבי בלוט מחליף בתפקידו את אלוף-משנה דוד זיני אשר כיהן בתפקיד זה במהלךהשנתיים האחרונות.
 
מדברי מפקד עוצבת "האש" תת-אלוף אורי גורדין: "אויבנו משנים צורה ומחליפים פנים. אנחנו בצה"ל חיפשנו מענה מתאים – 'אגרוף מחץ' שידע לפעול בזריזות, בגמישות, בדיוק רב ובעוצמה כדי להשיב מכה מנצחת. כדי לעשות שינוי משמעותי ולבעוט במוסכמות, דרוש מאמץ רב ואנרגיה רבה מאוד – ואתה זיני, באת עם אנרגיות כמו שרק לך יש. הורדת את המחרשה ויצרת את התלם הראשון. אבי, אתה האיש המתאים ביותר למשימה. למד והישען על התלמים הראשונים, צא לדרך חזק ועצב את 'אגרוף המחץ' של עם ישראל. קומנדו, הרימו ראש וצעדו אל המחר, הישענו על האתמול אך הקפידו להשתחרר מכבליו".
 
מדברי מפקד חטיבת "עוז", אלוף-משנה דוד זיני: "לפני כשנתיים קיבלתי את המינוי. עם קבלת המינוי, הסברת לי, האלוף, כי השיטה שנבחרה להקמת החטיבה היא הקמה תוך כדי חיכוך ובהובלת מפקדים ואכן התברר כי להקמה בחיכוך יתרונות רבים. הבטנו אל עבר האופק המקצועי, חלמנו אל מעבר לאופק התודעתי, תכננו תוכניות ותרגלנו מעבר לאופק הגיאוגרפי. פיתחנו שפה, מושגים ויכולת שלא הייתה כמותה רק לפני שנה.
אבי, אין לי ספק כי תצעיד את הקומנדו למחוזות נוספים או יותר נכון, תעוף לשמיים חדשים.
לוחמים ומפקדים, זכרו תמיד מי אתם ומה ייעודכם וכי אין מגבלה לתעופתכם. אני מסיים היום בהתרגשות רבה וברגשות מעורבים. רגשות שמחה על גודל היצירה והזכות להיות חלק מהמפעל הגדול והמופלא הזה, יחד עם רגשות צער כי תקופה נפלאה זו מסתיימת". 
 
מדברי מפקד חטיבת "עוז" הנכנס, אלוף-משנה אבי בלוט: "לפני שנה וחצי, בדצמבר 2015, קבע הרמטכ"ל לאגד יחדיו את יחידות הקומנדו בזרוע היבשה תחת מפקדה אחת. החלטה שיש לה משמעות היסטורית ומבצעית. כאן על מגרש המסדרים, עומדות היחידות הטובות בצה"ל, ועומדים המפקדים והלוחמים הטובים ביבשה – הכל בידנו וזוהי שליחותנו. זיני היקר, הערכה רבה על האופן שבו מימשת את תפקידך. לעד תשמר לך זכות הראשונים. הוצאת לפועל אימונים רבים בארץ ובחו״ל. הינך איש ישר דרך ומפקד אמיץ".

אולי יעניין אותך גם