בחיל האוויר בודקים את נסיבות התרסקות מסוק האפאצ'י

טייס אפאצ'י במילואים, רס"ן דודי זהר ז"ל, נהרג בהתרסקות מסוק הקרב מדגם אפאצ'י, לאחר שצוות המסוק דיווח על תקלה טכנית לקראת סיום טיסת אימונים שגרתית. המסוק התרסק כאשר היה קרוב לנחיתה בבסיס. מערך מסוקי הקרב של החיל קורקע בעקבות התאונה הקטלנית. בחיל האוויר הוקמה ועדת בדיקה בראשות קצין בדרגת אל"מ

מאת "Photo Courtesy of U.S. Army" - by Tech. Sgt. Andy Dunaway - www.army.mil (via internet archive), נחלת הכלל,https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3429196

בחיל האוויר בודקים את הנסיבות שהובילו להתרסקות מסוק הקרב מדגם אפאצ'י אתמול. בהתרסקות נהרג רס"ן דודי זהר ז"ל, טייס אפאצ'י במילואים וקצין נוסף נפצע באורח קשה. מבדיקה ראשונית של האירוע עולה כי אמש (שני) סמוך לשעה 21:00, מסוק אפאצ'י עשה את דרכו חזרה לבסיס בדרום הארץ מטיסת אימון שגרתית. בשלב מסוים הודיע הטייס למגדל הפיקוח על תקלה טכנית. כאשר התקרב המסוק לנחיתה וכשהיה בגובה מגדל הפיקוח התרסק אל הקרקע בין שני המסלולים בבסיס.
 
מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הורה על תחקיר ראשוני של האירוע בהובלת ראש להק הציוד בחיל האוויר ומפקד מחלקת בטיחות ובקרת איכות שהגיעו כבר אמש לבסיס. בשעות הלילה הוקמה ועדת בדיקה בראשות קצין בדרגת אל"מ, ארש תפעל במקביל לחקירה שתנוהל בשיתוף יצרן המסוקים. בינתיים הוחלט על קרקוע מערך מסוקי הקרב של החיל. בינתיים נודע כי מתוצאות ראשוניות עולה כי אין קשר בין התקלה שהובילה לקרקוע המסוקים לפני כחודשיים לטרגדיה שאירעה בבסיס רמון בדרום.
 
רק בחודש שעבר, חזר לשימוש מערך מסוקי הקרב מסוג אפאצ'י לאחר שהיה מושבת לתקופה של כמעט חודש בשל סדק שהתגלה ברוטור האחורי של אחד המסוקים בחיל האוויר. לאחר גילוי הסדק, נפתחה חקירה מקיפה בחיל האוויר על מנת לברר ממה הוא נגרם. החקירה בוצעה בהובלה של חיל האוויר, אך עם שיתוף מלא של יצרן המסוק, חברת "בואינג", ושל צבא ארה"ב שהוא המטפל המוביל בעולם במסוקי האפאצ'י.
 
בחיל האוויר אמרו אז כי החקירה העלתה שלאחר 2000 שעות טיסה נוצר סדק ברוטור בשל עייפות החומר. על בסיס הממצאים האלה, אומרים בחיל, החליטו להגביל את אורח החיים של הלהב ולקצר אותו בערך ב-80% מהמספר הקיים היום. "כיום מותר לטוס עם הלהב הזה 4600 שעות ואנחנו החלטנו על בסיס חישובים הנדסיים ואנליזות שעשינו שהלהב הזו לא תטוס בחיל האוויר יותר מ-995 שעות טיסה שזה נועד למנוע את התפתחות הסדקים במקומות הללו", אמר קצין בכיר בחיל האוויר.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית