תכירו: יופיטר וונוס - המצלמות של הלווינים הישראלים ששוגרו לחלל השבוע

מצלמת החלל המתקדמת "יופיטר" שוגרה עבור משרד הביטחון האיטלקי על גבי הלוויין OPTSAT 3000 של התעשייה האווירית, והמצלמה המולטי-ספקטרלית "ונוס", שוגרה על גבי הלוויין הישראלי- צרפתי "ונוס"

יח"צ אלביט מערכות

אלביט מערכות בע"מ הודיעה כי שתיים ממערכות הצילום המתקדמות שלה, "יופיטר ו"ונוס", שוגרו לחלל הבוקר, אתמול, ה-2 באוגוסט. מצלמת החלל המתקדמת "יופיטר" שוגרה עבור משרד הביטחון האיטלקי על גבי הלוויין OPTSAT 3000 של התעשייה האווירית, והמצלמה המולטי-ספקטרלית "ונוס", שוגרה על גבי הלוויין הישראלי- צרפתי "ונוס". שני הלוויינים שוגרו על גבי רקטת Arianespace Vega מגינאה הצרפתית.

מערכת ההדמאה "יופיטר" היא מצלמת חלל מתקדמת במשקל קל המספקת רזולוציה מרחבית של 0.5 מטר מגובה של 600 ק"מ, ומיועדת להתקנה על מיקרו ולוויינים. מצלמת החלל "יופיטר" הנה בעלת יכולת צילום פנכרומטית ברזולוציה גבוהה מאוד ואפשרות להוספת ערוץ מולטי ספקטרלי. "יופיטר" מיועדת למגוון יישומים צבאיים ואזרחיים, כולל תצפית ומודיעין צבאי, חקירת יעדים בעלי ערך גבוה, הגדרת אובייקטים קטנים ומבודדים והתמצאות סביבתית. היישומים האזרחיים כוללים משימות בתחום ביטחון הפנים, תכנון ופעולות בחירום, ניטור סביבתי והדמאת תשתיות.

מערכת ההדמאה "ונוס" היא מצלמת חלל מתקדמת בעלת 12 פסים ספקטרליים, המספקת רזולוציה מרחבית של 5.3 מטר מגובה של 720 ק"מ. המערכת פותחה בשיתוף French Centre National d' Etudes Spatiales, סוכנות החלל הישראלית (ISA), והתעשייה האווירית. "ונוס" היא בעלת יכולות צילום גבוהות שלא היו קיימות עד כה, ומתאימה למגוון רב של יישומים בהיקפים גלובליים, כולל  בתחומי החקלאות, הידלדלות יערות וצמחיה, מדבור, זיהום אוויר, זיהוי אפר וולקני והתייבשות של מאגרי מים, כמו גם דליפות נפט וזיהום ימים ואגמים. ל"ונוס" תפקיד חיוני בהתוויית קווים מנחים עבור ניסויים מדעיים עתידיים ומשימות צילום מהחלל.

אלביט מערכות אלקטרו-אופטיקה - אל-אופ היא מובילה עולמית בתחום צילום החלל עם מערכות הנמצאות בשימוש במגוון גדול של תכניות חלל בעולם, ביישומים צבאיים, מסחריים ומדעיים, כולל במשפחת לווייני "אופק" הישראלים, תוכנית הלוויין EROS של חברת ImageSat International ולוויין המכון לחקר החלל הקוריאני (KARI).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית