רפאל חנכה בהודו מפעל לפיתוח ולייצור טילים ומערכות מתקדמות נוספות

אחד הפרויקטים הראשונים שאמור להתבצע במפעל החדש הוא ייצור טילי “ספייק”, טילים אלקטרואופטיים מדויקים, הנמצאים בשימוש ב-26 מדינות ברחבי העולם

שר התעשייה, המסחר והטכנולוגיה ההודי מתנסה בירי  סימולציה של טיל של רפאל - קרדיט: רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ, יחד עם שותפתה ההודית, קבוצת קליאני, חנכו הבוקר בעיר הידראבאד שבהודו, מפעל לפיתוח ולייצור טילים ומערכות נוספות.

 אחד הפרויקטים הראשונים שאמור להתבצע במפעל החדש הוא ייצור טילי “ספייק”, טילים אלקטרואופטיים מדויקים, הנמצאים בשימוש ב-26 מדינות ברחבי העולם, כחלק מעסקה רחבת-היקף הנמצאת בתהליכי אישור מתקדמים בהודו.

 המפעל החדש לייצור מכלולי מערכות מתקדמות הוא הראשון מסוגו בהודו בכך שהוא שייך לחברה לא-ממשלתית. המפעל ייצר מערכות מתקדמות עבור הצבא ההודי ויפותחו בו מגוון רחב של יכולות טכנולוגיות, לרבות מערכות שליטה, בקרה וניווט, טכנולוגיות אלקטרו-אופטיקה, עמדות נשק נשלטות מרחוק, אמצעי לחימה מונחים ומדויקים, וכן תבוצע בו הנדסת מערכות ואינטגרציה. שיתוף הפעולה החדש יאפשר גם את שיווק המערכות למדינות נוספות.

 באירוע חנוכת המפעל נכחו השר ההודי לנושאי תעשיה, מסחר וטכנולוגיה, השר לענייני תחבורה, שגריר ישראל בהודו מר דניאל כרמון, יו"ר קבוצת קליאני ההודית מר באבא קליאני ומנכ"ל רפאל - מר יואב הר-אבן.

 בחודש ינואר השנה חתמה רפאל על הסכם לשיתוף פעולה עם קבוצת קליאני. במסגרת ההסכם הקימו קליאני ורפאל חברה משותפת, ,KRAS(בבעלות של 49:51 בהתאמה). הסכם זה הוא חלק ממדיניותה של ממשלת הודו הדוגלת בייצור מקומי והוא יאפשר פיתוח וייצור של מגוון רחב של מערכות טכנולוגיות מתקדמות במדינה, כגון מערכות טילים, עמדות נשק נשלטות מרחוק ופתרונות מיגון מתקדמים לרק"ם.

 במעמד טקס חנוכת המפעל אמר יו"ר קבוצת קליאני, מר באבא קליאני כי מדובר בצעד נוסף ומשמעותי לחיזוק הקשר האסטרטגי הביטחוני בין שתי המדינות כפי שסוכם על-ידי ראשי הממשלות של שתי המדינות ושזה עוד שלב בהסכם פיתוח וייצור של מערכות ביטחוניות משותפות.

 מנכ"ל רפאל, מר יואב הר-אבן אמר, כי פתיחת המפעל מהווה המשך ישיר לביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו בישראל לפני מספר שבועות והיא ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה האיתן של ישראל והודו בכלל ושל רפאל כשותף אסטרטגי של הודו בפרט. "רפאל מחויבת למדיניות ממשלת הודו ולייצור מקומי ופתיחת המפעל היא הוכחה לכך. נמשיך לחפש הזדמנויות נוספות לשיתופי פעולה בחו"ל", הדגיש הר-אבן.

 קבוצת קליאני היא בעלת מחזור שנתי של 2.5 מיליארד דולרים ומעסיקה 12,000 מהנדסים. בבעלות הקבוצה מספר רב של חברות ברחבי העולם המובילות בתחומי הטכנולוגיה, ההנדסה והייצור במגזרים רבים, ביניהם הנדסת ברזל, אוטומציה, אנרגיה מתחדשת, ביטחון ועוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית