דיווחים באוקראינה: פיצוץ סביב המכרז לציוד תקשורת

צילום: קובי גדעון, לע''מ - http://www.pmo.gov.il/MediaCenter/Events/Pages/eventUkraine150517.aspx#

דיווחים בתקשורת האוקראינית בתקופה האחרונה מציירים פרשה לא פשוטה באוקראינה סביב מכרז ענק לציוד תקשורת עבור הצבא האוקראיני. מדובר במכרז שזכתה בו חברת Aselsan הטורקית לאחר שהתמודדה מול אלביט מערכות.

 על פי אתר inshe.tv, מדובר במכרז בהיקף של מאות מליוני דולרים. המכרז, על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית, יאפשר לכוחות הביטחון של אוקראינה לרכוש ציוד תקשורת שיכול להתמודד עם החסימות של רוסיה. לפי אותו אתר, הציוד הקיים היום פשוט, וניתן לחסימה בקלות על ידי הל"א הרוסי.

 לפי הדיווח, לכוחות הביטחון האוקראינים יש כיום כ-100,000 מכשירים. חלק מהציוד התקשורת מיועד גם לפלטפורמות כמו טנקים ורכבים קרביים.

 בין החברות שהתחרו על המכרז היו חברת האריס האמריקאית, תאלס הצרפתית, Rohde & Schwarz הגרמנית, Aselsan הטורקית ואלביט מערכות.

 לפי הדיווח, אלביט זכתה במכרז וחתמה על שני חוזים באותו עניין - אחד ב-2015 ואחד ב-2016. התקנות הציוד היו אמורות להתחיל באוקראינה באפריל-מאי 2017 ולהימשך לתוך 2018.

 אולם, בקיץ 2016, לאחר החתימה עם אלביט, חברת Aselsan הטורקית הגישה הצעה נמוכה יותר משמעותית מאלביט הכוללת גם תנאי תשלום יותר גמישים. כך לפי הפרסום. בסוף חודש אוקטובר מקבלי ההחלטות האוקראינים שינו את החלטתם ונתנו את המכרז לחברת Aselsan.

 בפברואר 2017 גורמים באוקראינה ביקשו לבחון שוב את ההחלטה. במאי האחרון התחילו שוב בחינות של שתי המערכות מול מערכת ל"א של תאלס הצרפתית. על פי הדיווחים האחרונים, הפרשה עדיין לא הסתיימה.

 בישראל שומרים על שתיקה בנושא.

מקורות: 

http://begemot.media/news/opasnaya-spetssvyaz-i-ten-fsb-kto-i-kak-voyuet-za-kontrakt-na-32-milliarda/

https://antikor.com.ua/articles/177427-gpu_vozbudila_ugolovnoe_delo_o_korruptsii_pri_zakupke_sredstv_svjazi_dlja_armii

https://youtu.be/JFmS6VKoUFY

 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית