רמ"ט צבא ארה"ב רומז: ארה"ב תרכוש בישראל מערכות מתקדמות להגנת רק"ם מפני טילים

בדיון בקונגרס אמר הגנרל מרק מיליי, ראש מטה צבא ארה"ב , כי "יש צורך קריטי במערכות הגנה על רק"ם. אנו משקיעים בכך עתה, ויש רק שתי מדינות בעולם שהתעשיות שלהן מייצרות מערכות הגנה שלמות. אחת מהן היא מדינה ידידותית והשנייה לא כל כך ידידותית", אמר הסנטור בהתכוונו לישראל ולרוסיה

רמ"ט צבא ארה"ב רומז: ארה"ב תרכוש בישראל מערכות מתקדמות להגנת רק"ם מפני טילים

טנקי אבהרמס בפעילות (צילום: משרד ההגנה האמריקאי)

ראש מטה צבא ארה"ב רמז בקונגרס האמריקני שצבא ארה"ב החליט לצייד את הטנקים האמריקניים במערכות הגנה נגד טילים מתוצרת ישראל.

אתר DEFENSE TECH מדווח כי בדיון בקונגרס אמר הסנטור סטיב דיינס (רפובליקני) לגנרל מרק מיליי, רמ"ט הצבא, כי רבים מחברי הבית רוצים להיות משוכנעים שלכוחות הקרקע של ארה"ב יש יכולת להתמודד עם תקיפות נגד טנקים של צבאות 'מתחרים' כמו הצבא הרוסי.

כך התנהל הדיון בקונגרס:

סנטור דיינס: "גנרל מיליי, מהן תכניות הצבא להגנת רק"ם מפני טילים מונחים?"

גנרל מיליי: "יש צורך קריטי במערכות הגנה על רק"ם. אנו משקיעים בכך עתה, ויש רק שתי מדינות בעולם שהתעשיות שלהן מייצרות מערכות הגנה שלמות. אחת מהן היא  מדינה ידידותית והשנייה לא כל כך ידידותית", אמר הסנטור בהתכוונו לישראל ולרוסיה.

גנרל מיליי ממשיך: "אנו עובדים עתה עם המדינה הידידותית כדי לרכוש מערכת הגנה לרק"ם. אנו מבצעים  ניסויים כדי להבטיח שהמערכות יתאימו לרק"ם שלנו".

DEFENSE TECH כותב כי צבא ארה"ב מצוי בשלבי הערכה (EVALUATION) של מערכות TROPHY לטנקי M-1 מתוצרת רפאל ('מעיל רוח'), וכי זו המערכת היחידה שיעילותה הוכחה בקרב והיא תקפה איומים של טילי נ"ט מתקדמים. כמו כן מבצע צבא ארה"ב הערכה של המערכת הישראלית  IRON FIST  ('חץ דורבן' של תעש) ושל המערכת האמריקנית IRON CURTAIN

רמ"ט צבא ארה"ב גנרל מיליי המשיך ואמר בקונגרס: "אנו מתכוונים לצייד במערכות אלו יחידות של תגובה ראשונית, ובסופו של דבר הצבא האמריקני כולו יצויד בהן. אנו בארה"ב פועלים במהירות כדי שהתעשיות שלנו יוכלו לייצר מערכות הגנה כאלו, ובסופו של התהליך נוכל לייצר  מערכות תחרותיות מתוצרת אמריקנית. זו יכולת מאוד חשובה ואנו נבטיח שכוחותינו יהיו מוגנים היטב".  

אולי יעניין אותך גם