סוריה: מטוס קרב אמריקאי הפיל מטוס קרב סורי מדגם SU-22 בצפון המדינה

מדובר בפעם הראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה שטייס אמריקאי מפיל מטוס קרב סורי. פרשנים אומרים כי יש בכך סימן שממשל טראמפ מאתגר את משטרו של אסד ובעלות בריתו. במקביל דווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל מסייעת באופן סדיר למורדים בסוריה

(צילום: AP)

מטוס קרב אמריקני הפיל אמש (ראשון) מטוס קרב של חיל האוויר הסורי. זו הפעם הראשונה במלחמת  האזרחים בסוריה שטייס אמריקני מפיל טייס סורי. לדעת פרשנים יש בכך סימן שהממשל של הנשיא טראמפ מאתגר את משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד ובעלות בריתו. לפני הפלת המטוס היה קשר בין צבאות ארה"ב לבין צבאות רוסיה בסוריה במטרה למנוע החרפת המצב.

אשר להפלת המטוס הסורי, צבא ארה"ב מוסר שהמטוס שהופל הוא סוחוי S-22 והמטוס המפיל הוא F-18. התקרית אירעה אחרי שהסורים תקפו מטרות של הקואליציה בצפון סוריה. דובר צבא סוריה מסר שהטייס  נהרג וכי הוא טס במשימת תקיפת מטרות של דאעש.  הפנטגון הודיע כי לפני הפלת ה מטוס יצר צבא ארה"ב קשר בערוץ תקשורת מיוחד עם צבא רוסיה בסוריה כדי למנוע החרפת המצב. המטוס הסורי סוחוי-22 תקף מטרות של 'הצבא הדמוקרטי הסורי' ואחרי ניסיונות לסלקו מהאזור, הוא הופל על ידי טייס ה-F-18 האמריקני. בהודעת הפנטגון נאמר כי  הטייס האמריקני פעל לפי הנהלים "כצעד של הגנה על כוחות הקואליציה". 

במקביל העיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ישראל מעניקה סיוע סדיר למורדים בסוריה באזורים הסמוכים לגבול ישראל-סוריה. הסיוע מתבטא בכסף מזומן, מזון ודלק וסיוע רפואי. על פי הפרסום בעיתון צה"ל מקיים קשר סדיר וקבוע עם קבוצות מורדים, וחלק מהסיוע הוא העברת תשלומים למפקדים. הכסף מיועד לתשלום משכורות ולקניית נשק ותחמושת.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית