צה"ל דימה מלחמה כוללת מול חיזבאללה

חטיבת הקומנדו של צה"ל סיימה תרגיל משמעותי שהתקיים בקפריסין בו דימתה מלחמה כוללת מול חיזבאללה. בתרגיל השתתפו גם לוחמי קומנדו מקפריסין. במהלך התרגיל התאמנו הכוחות על לחימה באמצעות צוותים קטנים או חטיבה שלמה הפועלת בעומק שטח האויב

מתוך התרגיל (צילום: דו"צ)
חטיבת הקומנדו של צה"ל סיימה אתמול (רביעי) תרגיל משמעותי בקפריסין, שדימה מלחמה כוללת נגד החיזבאללה. חטיבת הקומנדו המאגדת ארבע יחידות מיוחדות, מגלן, דובדבן, אגוז ורימון הוקמה בעקבות הנחיית הרמטכ"ל כחלק מהרצון להגדיל את חלקן של היחידות המיוחדות במלחמות נגד ארגוני כמו חיזבאללה וחמאס, כלקחים ממלחמת לבנון השנייה ומ"צוק איתן".
 
התרגיל אימן את חטיבת הקומנדו להילחם במלחמה הבאה באמצעות צוותים קטנים או חטיבה שלמה הפועלת בעומק שטח האויב, תוך שהכוחות "כובשים" שטחים מקפריסין ומנהלים תרגילי אש בכפרים נטושים. הכוחות עברו גם בכפרים מאויישים קפריסאים. 
 
 
קצין בכיר בחטיבת הקומנדו אמר כי "הכפפת היחידות לכדי חטיבה אחת תרמה לשיפור היכולת המיוחדת של כל יחידה תוך קיום שיח משותף וקיום קשר רציף בין היחידות, לאחר שבעבר הן התמקצעו במתווה אחד ויכולת מיוחדת ספציפית מצליחות ליעל את היכולות שלהן לצורך מבצעי כלל צה״לי".
 

התרגיל התנהל תחת פיקודו של מפקד חטיבת הקומנדו, אל"מ דוד זיני, תוך ביקורים של שורה של אלופים במטכ"ל שבאו לבחון את תפקודה של חטיבת הקומנדו. התרגיל התנהל בשיתוף פעולה עם חמש טייסות של חיל האוויר וכן עם יחידת הכלבנים "עוקץ", יחידת ההנדסה המיוחדת יהל״ם, ותוך שיתוף מל"טים טקטיים מסוג "רוכב שמיים" וכן יחידת החילוץ של חיל האוויר 669.  בתרגיל השתתפו כ-500 לוחמי קומנדו מצה"ל וכ-100 לוחמי קומנדו מקפריסין. 
 
 
בצה"ל אומרים כי מדובר בתרגיל ראשון מסוגו בסדר הגודל ובהצבת היעדים בצה״ל, וכי הכוחות תרגלו בין היתר לוחמה בשטח בנוי, על הקרקע, בתוך מנהרות, במתווה סבוך, הררי, עם מסוקים ביום ובלילה.
 
***
תמונות מתוך התרגיל, צילום: דו"צ

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית