כל החידושים מתערוכת IWA 2017

בחודש מרץ החולף, נהרו העוסקים בתחומי הנשק הקל, אכיפת החוק וה-Outdoor לעיר נירנברג בגרמניה, בה נערכה בפעם ה-44 תערוכת IWA 2017, הנחשבת לגדולה מסוגה מחוץ לארה"ב

צילום באדיבות IWA

ואכן גדולה הייתה התערוכה השנה ושברה את כל השיאים: השתתפו בה 1,515 מציגים, 4% יותר משנת 2016 - (כמעט כמו מספר המציגים באחותה הגדולה מארה"ב, התערוכה הגדולה מכולם, ה-ShotShow בלאס ווגאס), מ-57 מדינות ומספר המבקרים בה נסק למעל 49,000 איש ואשה מ-120 ארצות. 80% מהמציגים וכמעט שני שליש מהמבקרים הגיעו ממדינות מחוץ לגרמניה. לתערוכה השנה נוסף אולם (11 במספר) ושטח התצוגה הכללי עבר בפעם הראשונה את גבול ה-100,000 מ"ר.

כאמור, אי אפשר היה שלא להבחין בנוכחות המסיבית של מציגים ומבקרים ישראליים בתערוכה. תערוכת IWA משמשת יחד עם תערוכת ShotShow בלאס ווגאס – כתערוכת יעד מרכזית לאנשי המקצוע ברבעון הראשון של כל שנה והביטוי לכך הוא במספר המבקרים. נתוני התערוכה מדברים על כמעט 400 מבקרים מישראל, עלייה של 10% משנה שעברה. באולם בו התרכזו מרבית החברות הישראליות שהציגו בתערוכה, השפה השלטת באוויר הייתה השפה העברית. 

מספר חברות ישראליות בחרו בתערוכת IWA 2017 כאכסניה להציג בה מוצרים חדשים מתוצרתם. חברת "פאב דיפנס", המתמחה בפיתוח וייצור אביזרים לכלי נשק קלים, הציגה שולחן צלפים ייעודי מתקפל מבצעי, שפותח בשת"פ עם חברת "זיקיטק" הישראלית. כבר היום נמצא השולחן בשימוש מבצעי ע"י מספר יחידות מיוחדות בצבא, במשטרה, בשב"ס ובחו"ל ביחידות אבטחת אישים במדינות מזרח אירופה. 

חברת "אופגל", המתמחה בפיתוח וייצור מערכות תרמיות, חשפה את משקפת SII-HB. מדובר במערכת יום-לילה לתצפית לטווחים בינוניים: גילוי מטרת אדם ב-2 ק"מ וזיהוי מטרת אדם ב-1.2 ק"מ. המשקפת מיועדת ליחידות שדה ותצפית  ויחידות שיטור ואבטחה, היא הושקה במחצית שנת 2016 ונמכרת כיום ליחידות שיטור בארץ ובעולם. 

"סילבר שאדו", יצרנית סדרת הנשק הישראלי "גלבוע" ופטנט ה-"קורנר שוט" לירי מעבר לפינה הציגה לראשונה בפומבי את הספייק הדו-קני העושה שימוש ב-2 מחסניות, כאשר כל דריכה מכניסה 2 קליעים לשני בתי בליעה נפרדים עם מערכות ירי נפרדות. 

חברת "מגלולה", יצרנית מזיני מחסניות צבאיות, חשפה גם היא מוצרים חדשים מתוצרתה: טוען ופורק מחסניות LULA  עבור מחסנית 9 מ"מ לרובה CZ Scorpion EVOS  וגרסה משופרת לטוען ופורק מחסניות 10 כדורים StripLULA עבור מחסניות מתכת ופולימר בקליבר 45 x 5.56 לרובי AR15  / M4 / M16.

ביתן שמשך תשומת לב של רבים, ולא רק ישראליים, היה הביתן של חברתCAA  הישראלית.  במרכז התצוגה של החברה עמד רובה AK-ALFA, שהנו רובה הקלצ'ניקוב הראשון מתוצרת כחול-לבן. למרות שלא מדובר בחשיפה של כלי נשק חדש, רובה זה שימש מקור להתעניינות רבים.

תערוכת IWA משמשת תערוכת יעד מרכזית לחברות ישראליות מתחומי הנשק הקל והטקטיקה ולא לחינם הופיעו בה השנה (מעבר לחברות שצוינו מעלה) חברות מרכזיות מהתחום כדוגמת: מפרולייט, פרונט-ליין, אימי דיפנס, בול, שורש, אי-לנדר ועוד. אולי כאן זה המקום – כפי שעשינו כבר בשנה שעברה - לשקול ולהציע את הקמתו של ביתן ישראלי מיוחד בתערוכה זו, בחסות גוף ישראלי רשמי. פאביליון ישראלי שכזה יוכל לקדם יותר את האינטרסים של החברות הישראליות, בעיקר חברות בינוניות וקטנות, המהוות את רוב החברות בתחומים אלו ומתקשות לממן הופעה בתערוכה חשובה זו.

 

באשר לכלל התערוכה, תחום הסקיוריטי (בו עוסקות מרבית החברות הישראליות המשתתפות בתערוכה) הנו תחום מרכזי חשוב בתערוכה. גוידו וולק (Guido Welk), מנהל יחסי הציבור של מרכז הירידים בנירנברג, מאשר כי כוונתם להגדיל סקטור זה בתערוכה של 2018 ולהוסיף אולם תצוגה נוסף בתחום זה, לדברי וולק: "למרות שתערוכת IWA מתמקדת בירי ספורטיבי, צייד ושאר פעילויות Outdoor, מגזר הסקיוריטי הנו התחום המצריך את תשומת הלב הרבה ביותר, ולכן, בתערוכת IWA 2018  נוסיף אולם נוסף לאולם הקיים היום העוסק בתחום הטקטי, כך שיתווסף יותר שטח תצוגה למציגים וכן מגוון רחב יותר של מוצרי סקיוריטי למבקרים". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית