לקראת כנס התקשוב בלטרון: תכירו את מערכת אוריון להתמצאות מוגברת בשטח

מערכת שו"ב לכוחות המתמרנים בשטח בשילוב של יכולות תלת ממד ומציאות וירטואלית

צילום: אסיו

מגוון היכולות של מערכות שו"ב מהווה מכפיל כוח לדרגי הפיקוד של כוחות מתמרנים ולמפקדות. אולם לדרגי הפיקוד הזוטר, דרגי מנהלה ואחרים, וכן לשימושים אזרחיים הדורשים התמצאות מוגברת בשטח, נדרש פתרון גמיש, קל ובעיקר – מוכר לדור ה-Y שהלכה למעשה חי בתוך עולם הסמארטפונים.

חברת אסיו פיתחה את מערכת אוריון כמערכת שמאפשרת התמצאות מוגברת לכל מי שפועל בשטח, כולל סיירים, גורמי אכיפה, גורמי צבא, גורמים אזרחיים כגון ציידים, טיילים וכדומה. המערכת פותחה על בסיס מספר עקרונות מפתח:

התבססות על חומרות אזרחיות בעלות רמת אמינות גבוהה ומוכחת אשר הושקעו בהן סכומי עתק ע"י חברות אזרחיות ובהתאם האיכות הגבוהה והעלות זולה, בהשוואה לחומרות ייעודיות. בנוסף לכך, חומרות אלו מאמצות כיום תקנים של עמידות בתנאי סביבה מאתגרים (IP) ואף תקנים צבאיים (MILSTD).

התבססות על סביבת אנדרואיד. מעבר להתאמה לחומרות הנ"ל, ולגמישות ופתיחות הארכיטקטורה, הממשק המוכר על ידי המשתמשים הוא הגורם המכריע.

תכנון ועיצוב מותאם לדרג הטקטי. יישום האוריון פותח מלמטה למעלה והוא בראש ובראשונה מסתכל על הצרכים הבסיסים של המפקד הזוטר (מ"כ/מ"מ) והסייר בשטח. האתגרים המבצעיים של מפקדים בדרג זה הינם בעיקר אתגרים של הזדהות ואוריינטציה, אתגרים של ניתוח שטח במאפיינים של בחירת ציר התקדמות מיקרו-טקטי. האוריון פותח ועוצב כיישום אנדרואידי המממש את עקרון one click away, כלומר יישום שטוח בו ניתן לממש כל תכונה בלא יותר מקליק אחד. המערכת שואבת השראה מעולמות של יישומים אזרחיים בהם ניתן דגש על פשטות ומיעוט תכונות. הקו המוביל ביישום הוא Less is More. בפיתוח היישום  הושם דגש על פשטות הפעלה מרבית והתאמה לדור המילניום.

יכולת עבודה בהעדר רשתיות. מערכת האוריון נבנתה בראש ובראשונה להתמודד עם מצב של העדר רשתיות, מצב טבע לגמרי סביר בחלקים נרחבים ממהלך הקרב. בהקשר הזה תשתית המיפוי והיישום כולו נמצא על גבי המכשיר.

ארכיטקטורה פתוחה. היישום מאפשר עבודה "בחיים בצוותא" ומתכתב עם סדרה שלמה של יישומים נוספים שנהנים מהתשתיות של האוריון.

"התמצאות מוגברת", Augmented Orientation. האתגר המרכזי של המפקד הזוטר בשטח הנו התמצאות. האתגר מתעצם לנוכח מתארי פעולה בשטחים סגורים. לאוריון יכולת מיצוי מציאות רבודה המאפשרת את שיקוף המידע המבצעי על גבי תמונת המצלמה על גבי המסך. בכך המידע מועצם ומומר לאוריינטציה, ידע ולתובנה מבצעית. האוריון כוללת יכולות ניתוח שטח מותאמות למפקד הזוטר בכלל זה מודול ניווט ובחירת ציר התקדמות אדאפטיבי.

שילוב עולמות של תלת-מימד ו-Virtual Reality. באוריון יכולות מובנות של הצגת השטח במודל תלת מימדי (פוטו-ריאליסטי). אתגרי הלחימה הנוכחיים מחייבים מעבר מתשתיות מיפוי והחזייה מסורתיות כדוגמת המפה הטופוגרפית ותצלומי אוויר סטנדרטיים לשימוש באמצעים מתקדמים הקיימים כבר שנים רבות השואבים השראה מעולמות ה-Gaming. תשתיות אלו ממחישות ומחזות את השטח בצורה הקרובה ביותר לתמונת המציאות. שילוב מודול מציאות מדומה באוריון מאפשר שיטוט, למידה ותחקור של השטח בצורה אופטימאלית ומבטיח למפקד היכרות אינטימית עם תא שטח הבא אותו הוא צפוי לפגוש. בנוסף שימוש והנגשה של תשתיות אלו מאפשרות דיוק גבוה של תכנון המשימה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית