חברות מארה"ב ומהודו יקדמו הסכמי רכש גומלין (OFFSET) בין ישראל להודו

החברה האמריקנית ENERTEC SYSTEMS והחברה ההודית CYIENT DLM יקדמו בצוותא חוזים עם תעשיות ביטחוניות בישראל שיש להן הסכמי קניות גומלין (OFFSET) עם הודו

צילום: AP

על פי ההסכם בין ישראל להודו, ועל פי החוק בהודו, רכש הודי של ציוד צבאי בחו"ל מחייב את ישראל לרכוש בהודו קניות גומלין בשווי של 30 אחוזים משווי כל עסקה. DEFENSE WORLD מדווח כי הודו וישראל מקיימות קשרי סחר ענפים והדוקים, ושווי חוזי הציוד הביטחוני (DEFENSE AND AEROSPACE) בין שתי המדינות הגיע ליותר מתשעה מיליארד דולר בין השנים 1999 ו-2009. הודו היא הקונה הגדולה ביותר של ציוד ביטחוני בישראל, ששוויו נאמד ביותר משני מיליארד דולר בשנה. על פי החוק חייבת ישראל לרכוש בהודו ציוד מסוגים שונים.

החברה האמריקנית ENERTEC SYSTEMS היא חברה-בת של MICRONET ENERTEC, והיא תקדם, תתכנן ותבצע, יחד עם החברה ההודית CYIENT DLM, את הייצור והרכש בהודו. נשיא חברת MICRONET ENERTEC TECHNOLOGIES, דייוויד לוקץ, אמר כי אחד הלקוחות של החברה בתחום ה-DEFENSE AND AEROSPACE קיבל חוזה בשווי של  1.1 מיליארד דולר, שאושר על ידי ממשלת הודו. חוזה זה הוא חלק מהסכם בשווי של שלושה מיליארד דולר, שעליו הסכימו התעשיות הביטחוניות החשובות ביותר בהודו ובישראל. חוזי סחר בהיקפים כאלו מגבירים את הצורך ברכש גומלין, וישראל מחוייבת לרכוש בהודו שירותים בתחומים אלו".  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית