פולין בדרך לסגור עסקת ענק על מערכות פטריוט כולל מיירטי 'שרביט קסמים'

אחרי שארה"ב הזיזה בעדינות את ישראל מהמכרז למערכת הגנה עבור פולין, ריית'און שומרת על ההבטחה לשלב את שרביט קסמים כמיירט במערכת הפטריוט תחת המותג SkyCeptor. ופולין רוצה הרבה ממנו. המשמעות היא שכל מדינה שיש לה פטריוט תוכל לרכוש את שרביט קסמים לאחר הוכחת אינטגרציה בפולין

שרביט קסמים - באדיבות משרד הביטחון

פולין מתכוונת לסיים עסקה פוטנציאלית בהיקף של 7.5 מיליארדי דולרים בחודש נובמבר הקרוב, על מנת לרכוש 8 סוללות הגנה אווירית וטילים מסוג "Patriot" מממשלת ארה"ב כחלק מתכנית ויסלה של ממשלת פולין.

ג'ן ג'ודסון כותב כי פולין הגישה מכתב בקשה מתוקן לארה"ב כדי להקל על אספקת שתי סוללות פטריוט ראשונות מנורתרופ גראמן בסוף 2019. ממשלת פולין ביקשה כי שש הסוללות האחרות יהיו מצוידות במכ"מ AESA מבוסס גליום ניטריד, והביעה את כוונותיה לשתף לפחות 50 מפעלי ייצור במדינה על פי החוזה.

כמו כן הודיעה פולין על כוונתה לרכוש מספר קטן של מיירטי PAC-3 וכמות גדולה של מיירטי SkyCeptor [המותג האמריקאי לשרביט קסמים של רפאל], שיותאמו על ידי ריית'און למערכת של פולין.

הדיווח ציין, כי קבלן ההגנה הממלכתי של פולין, PGZ, חתם על הסכמים נפרדים עם לוקהיד ורייית'און לשתף פעולה בפיתוח מערכת AMD ליוזמת ויסלה.

מקור: executivebiz

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית