צופה איסקנדר - פולין רוצה טילי קרקע-קרקע מסוג "לורה" להרתעת רוסיה

מול האיסקנדר הרוסי, הפולנים רוצים מערכת טק"ק משלהם לטווחים של כ-300 ק"מ. אחת המתמודדות היא תעש שהתאימה את טיל הלורה של תע"א למערכת הלינקס שלה, במסגרת שיתוף פעולה בין החברות

www.iai.co.il

תעש מערכות ותעשייה אווירית חברו יחד סביב פרויקט "לובסטר" ["Homar"] שמהותו להציע לפולין את הטק"ק 'לורה' כחלק ממערכת הרקטות של תעש - ה-Lynx. (מקור: holicin). החברה שתזכה בפרויקט תעזור לפולין לייצר מערכת פולנית שתקרא WR-300. הפרויקט יכלול העברת טכנולוגיה מלאה לפולין, כולל אפשרות של פולין לפתח דגמים עתידיים על בסיס הטכנולוגיה הזרה.

היקף הפרויקט מוערך בכ-690 מליוני דולרים. פולין רוצה לרכוש סה"כ 60 מערכות טילים מסוג WR-300 עד שנת 2020. היקף רכש החימוש למערכות מוערך ב-370 מליוני דולרים. כלומר, מדובר בפרויקט של כמיליארדי דולרים בסה"כ [מערכות + חימוש]. (מקור: new-factoria.ru).

בלורה גודל הרש"ק הוא 570 ק"ג לעומת 200 ק"ג ברקטות והטווח גדול מ-300 ק"מ. ה-CEP של הלורה פחות מ-10 מטרים. מערכת ה-Lynx של תעש נמכרה עד היום ל-12 מדינות, כך לפי defence24.

הפרויקט הפולני אמור לשדרג את יכולות הארטילריה של פולין [מול הרוסים] עם טק"ק טקטי. לוח הזמנים שלו הוא בין השנים 2013 - 2022, כך לפי zbiam.pl. לפי הפרסום הפרויקט הוא תגובה פולנית לאיסקנדר הרוסי. מול ההצעה הישראלית מתחרות לוקהיד מרטין עם ה-ATACMS ורוקסטן הטורקית עם ה-T-300 / J-600T.

קריאה נוספת: mon.gov.pl

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית