ראשי אגפים חדשים במשרד הביטחון

אל"מ (מיל') אבי דדון מונה לתפקיד ראש מנהל הרכש (מנה"ר). תא"ל (מיל') משה צין נכנס לתפקיד ראש האגף הביטחוני- חברתי

מימין: אבי דדון, אודי אדם ומשה צין. קרדיט: משרד הביטחון

בטקס חגיגי בלשכת מנכ"ל משרד הביטחון, בהשתתפות בכירי המשרד, נכנסו הבוקר (ד') לתפקידם שני ראשי אגפים חדשים:

אל"מ (מיל') אבי דדון מונה לראש מנהל ההרכשה והייצור (מנה"ר).  דדון כיהן עד לאחרונה כראש יחידה במשרד הביטחון. לפני כן שימש בתפקידי ניהול בכירים בשוק האזרחי, כמנכ"ל תעשיות 'טיב טעם' וכסמנכ"ל שירות תפעול ב'אלבר'. בצה"ל שירת בתפקידי לוגיסטיקה רבים במערך השדה. הוא החליף בתפקידו את תא"ל (מיל') שמואל צוקר, שפורש לגמלאות לאחר 46 שנות שירות עתיר עשייה בצה"ל ובמשרד הביטחון. צוקר עמד בראש מנה"ר ב-6 השנים האחרונות והיה אחראי לרכש 'כחול לבן' בהיקף של למעלה מ-57 מיליארד ₪, לרכש מטוסי האימון לחיל האוויר, רכש הצוללות וספינות המגן לחיל הים, הובלת הרכש עבור צה"ל במהלך ולאחר מבצע 'צוק איתן' ועוד.

תא"ל (מיל') משה צין, מונה לראש האגף הביטחוני-חברתי, בתום למעלה מחמש שנים בראש אגף שיקום נכים, שבה הוביל תהליכים רבים לשיפור השירות, לשיקומם ולרווחתם של עשרות אלפי נכי צה"ל. בשנתיים האחרונות הוביל צין את תהליכי הטיפול והשיקום של מאות חיילי צה"ל שנפצעו במבצע צוק איתן ובגל הטרור. צין החליף בתפקידו את עמיקם סבירסקי, שעמד בראש האגף בשלוש השנים האחרונות והוביל פעילויות רבות לעידוד הגיוס לצה"ל בקרב אוכלוסיות רבות בחברה הישראלית ותרם רבות לגיוסם לצה"ל של אלפי צעירים חרדים, דרוזים, בדואים, נוצרים, עולים חדשים ועוד.

האגף הביטחוני חברתי בראשותו הוביל פעילויות ייחודיות לעידוד הגיוס במאות בתי ספר בכל רחבי הארץ, הכפיל את מספר המכינות הקדם צבאיות החדשות ואת הזיקה של עשרות אלפי בני נוער למורשת צה"ל, במסגרת אירועי 'בעקבות לוחמים'. סבירסקי ימשיך להוביל את היחידה להתיישבות במשרד, האחראית על חיזוק מרכיבי הביטחון בכ-600 ישובי תפר וקו עימות ברחבי הארץ.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, הודה לצוקר וסבירסקי על קדנציות עתירות בעשייה והישגים למען חיזוק ביטחונה של מדינת ישראל. על סבירסקי אמר המנכ"ל כי "הוביל בגאון את האגף הביטחוני חברתי, בתקופה שבה במסגרת תר"ש גדעון צה"ל מעביר משימות רבות למשרד הביטחון. סבירסקי מיצב את האגף ברמה גבוהה מאוד וימשיך לתרום מיכולותיו וניסיונו לחיזוק ההתיישבות". על צוקר אמר המנכ"ל כי "צוקר מסיים כמעט יובל שנים של תרומה למערכת הביטחון, תקופה שבה הטביע חותם בכל תפקיד שביצע. כראש מנה"ר שם צוקר דגש מיוחד על רכש בפריפריה וסייע לעשרות מפעלים במצפה רמון, ערד, שדרות, קרית שמונה ועוד". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית