לקראת סייברטק 2017: טיפים ליזם המציג

bigstockphoto.com

מוכנים? בשבוע הבא מחכים לכם 3 ימים ארוכים של כנס הסייבר הגדול בארץ עם צפי ליותר מ-12,000 משתתפים. חלקם יפנה אליכם ויתעניין במעשיכם מיוזמתו, חלקם לא יפנו מבט. חלקם של אלה עלולים להיות סתם סקרנים, מתעניינים ואולי גם מרגלים עסקיים (סייבר, תזרמו איתי), חלקם של האחרים עשויים להיות הלקוח הראשון או העשירי, המתווך למשקיע גדול, אולי אפילו לאקזיט.

אלה שלא ישוחחו אתכם עלולים ועשויים להיות בדיוק אותו הדבר. זה עומד להיות חתיכת יום ארוך ולאחריו יום ארוך נוסף. אז תערכו בהתאם. יום תערוכה הוא יום עבודה לכל דבר, גם אם מעט שובר את השגרה. אתם צריכים להתכונן ליום הזה, ממש כמו שאתם מתכוננים לכל פגישת עבודה. איך? אנסה לעזור.

רגע לפני, כדאי להבין מה בעצם אתם אמורים להשיג. יזמים רבים נוטים לטעות ולהתאכזב כשבסופו של יום ארוך שבו הושקעו לא מעט משאבים, אין להם הזמנות חתומות. הזמנת עבודה היא לחלוטין לא היעד שלכם. עכשיו, כשאתם יודעים מה לא אמור לקרות (יהיה נחמד אם יקרה. מפרגנת, אבל בואו נהיה ריאליים) נדבר על מה כן.

כנס, בראש ובראשונה, הוא הזדמנות נהדרת לנצל הזדמנויות. למשל להיכנס בדלת האחורית ולהשיג פגישה עם מי שהמזכירה שלו הדפה בנימוס את ניסיונות הגישה שלכם. כנס הוא מקום מצוין לבקש מחברים שיעשו לכם אינטרו עם חברים, שותפים פוטנציאליים שמסקרנים אתכם, מומחים שאתם רוצים להכיר ואולי לצרף לבורד.

הכל פנים אל פנים. זו הזדמנות נהדרת לשכלל את הפיצ'. אתם הרי הולכים להגיד אותו מאות אם לא אלפי פעמים. תחשבו על כל הפנטזיות שלכם, אתם הרי עתידים לפגוש כל כך הרבה אנשים משפיעים ורלוונטיים לקריירה ולצרכים שלכם, משלחות שלמות שיתעניינו. עצם החשיפה, היא המטרה. מה תעשו עם הלידים שתקבלו בה, ואתם תקבלו המון, זו כבר העבודה היומיומית, השגרתית.

ועכשיו, לטיפים, שמניסיוני, הכי חשובים כשנערכים להשתתפות בכנס כל כך גדול וממושך:

פיצ' – חישבו על פיצ' מאוד קצר וענייני, כזה שיתאים לפרופיל שמסקרן אתכם. אל תתעצלו. חישבו על פיצ' נוסף, שיתאים למתעניינים אחרים, כאלה שהם לא הפרופיל שרלוונטי לכם ולא תרצו להשקיע בהם זמן יקר. גם באנגלית. שפות נוספות הן יתרון.

חומרים שיווקיים – בטח כבר יש לכם אינספור דפי מוצר ופולדרים מהודרים. זה לא רע, אבל נסו לחשוב על משהו קטן עם המסר שלכם שאותו תוכלו לתת לאנשים. בכל מקרה, דאגו שיש לכם כמות מספקת לכל 3 ימי התערוכה.

כרטיסי ביקור – על שלכם אין צורך להכביר מילים. גם כאן, ודאו שיש לכם מספיק. מה לגבי כרטיסי הביקור שתקבלו? אתם יודעים כבר איך תנהלו אותם? איך לא תפספסו אף ליד?

מסך פלזמה – מרבית החברות יציגו על מסך הפלזמה מצגת שיווקית או אולי טכנולוגית, מה שאומר שחוץ מכמה אלמנטים גרפיים לא באמת תגיד משהו לצופה האקראי. מה יקרה אם תציגו סרט מגניב?

אטרקציה – אם יש לכם תקציב להבאת מכונת אוכל או שתיה או בלונים או כל אמצעי עזר אחר, למה לא? תופתעו. העלויות לא בשמיים. קצת כמו ה- Happy Hour המשרדי.

תקשורת – בכנס ישתתפו הרבה מאוד אנשי תקשורת. את חלקם תזהו. חלקם ישהו בחדר עיתונות. אל תתביישו. גשו אליהם. תציגו את עצמכם.

אוכל – תביאו סנדוויצ'ים, משקאות אנרגיה, שקדים, אגוזים, פירות יבשים.. כל מה שיכול לעזור להחזיק אתכם ערניים.

ביגוד והיגיינה אישית – יום ארוך. מתרוצצים מהרכב לאולם עם רולאפים וארגזים. מדברים הרבה. למרות האולם הממוזג, אנשים מזיעים. כל אחד מכיר את עצמו. אם צחצוח שיניים מרענן אתכם, אז כדאי שתהיה לכם בתיק ערכת כנס עם משחת ומברשת שיניים. דאודורנט. חולצה נוספת להחלפה. אגב, לא רק נשים סובלות בנעלי עקב. יש גם נעליים גבריות שלא קל איתן במהלך יום שלם. אתם תעמדו הרבה מאוד שעות על הרגליים. תחשבו על זה. וכן, סוכריות מנטה. חובה.

הכי חשוב, נצלו את ההזדמנות להכיר כמה שיותר אנשים וללמוד מהפידבקים מה אפשר לשפר ומה לשכלל.

הכותבת מנהלת את מירון תקשורת משווקת המתמחה בעבודה עם חברות טכנולוגיה וסטארטאפים. www.meyron-mc.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית