דיווח במצרים: בסיני יש כ-25,000 חיילים מצרים

ציטוטים של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי בתקשורת המצרית חושפים את אומדן החיילים המצרים בסיני. מדובר בכמות גדולה יותר מאשר המוסכמות בהסכם השלום. יחד עם זאת, בישראל לא רואים במצרים איום, והחיילים המצרים נלחמים בטרור שיכול לגלוש לישראל

facebook.com/Egy.Army.Spox

על פי דיווח של BTelawy, שמצטט את דברי נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, מצרים הכניסה למצרים 41 גדודים (batallions) שמספרם נע בין 20,000 ל-25,000 חיילים. [מקור נוסף באתר mobtada].

זאת, כאשר הסכם השלום מתיר למצרים להכניס אוגדה (division). כלומר, בין 10,000 ל-15,000 חיילים במרחק של עד 50 קילומטרים מתעלת סואץ. ככל הנראה הכוחות המצריים בסיני פזורים על פני כל חלקי השטח (צפון, מרכז, דרום) ומגיעים עד גבולה של ישראל. כוחות אלו עסוקים במלחמה בטרור, כך לפי פרסומים ברשת.

אם הדברים נכונים, המשמעות היא שסיסי הכניס למצרים סדר כוחות כמעט כפול מהמותר בהסכם השלום, ובפיזור מרבי בסיני. בפרסום לא נחשף מה האמל"ח שהצבא המצרי הכניס לסיני ובאילו כמויות. יש לציין כי למרות זאת, בישראל לא רואים בכך איום. מצרים נחשבת לבת ברית והיות וסיני הוא שטח ריבוני שלה, האחריות למיגור הטרור שם - שלה. ואי אפשר לעשות זאת בלי חיילים ואמל"ח.

יחד עם זאת, ניתן ללמוד מהפרסום במצרים מספר דברים "בין השורות". ישראל ככל הנראה הסכימה לכל השינויים בהסכם השלום (בין בעל פה, בין בכתב), וכך גם ארה"ב שהיא הפטרונית של הסכם השלום.

הסיוע הכלכלי כגורם מרתיע

מעבר לכך שלמצרים אין כנראה שאיפות טריטוריאלית מעבר לסיני שכבר תחת ריבונותה, הסיוע האמריקאי הוא גם גורם מרתיע מלנסות הרפתקה מול ישראל. בגלל שמצבה הכלכלי של מצרים לא משהו (בלשון המעטה), הסיוע האמריקאי, הצבאי (1.3 מיליארדי בשנה) והאזרחי (כ-150-250 מליון בשנה), נחשב לגורם מייצב ומרתיע. השלטון בקהיר זוכר את אירועי האביב הערבי, ואחת ממטרותיו הוא לשמור על רמת חיים נאותה של אזרחי מצרים, ככל הניתן, כדי להישאר בשלטון.  

פרופורציה. ארה"ב נתנה למצרים סיוע בהיקף כולל של 76 מיליארדי דולרים בין השנים 1948 - 2015. כך לפי פרסום של fas.org. הסיוע הביטחוני התחיל בשנת 1987. הסיוע הכלכלי החל בשנות ה-90 עם תקציב של כ-815 מליוני דולרים בשנה, אחר כך ירד בשנת 2008 בחצי לכיוון ה-400 מליוני דולרים ובתקציב 2017 הוא עומד על 150 בשנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית