רפאל ביצעה בהצלחה הדגמה ראשונה של טיל טקטי ספייק SR

רפאל ביצעה בהצלחה הדגמה ראשונה של טיל טקטי קטן ומדויק לטווחים קצרים מדגם ספייק SR

צילום: רפאל

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע"מ ערכה הדגמה מיוחדת מסוגה ללקוחות בין-לאומיים, של טיל חדיש ממשפחת טילי SPIKE. הטיל נקרא SPIKE SR (SHORT RANGE), טיל קטן טקטי ומדויק לטווחים של עד 1500 מטרים, המיועד לשימוש על-ידי הדרג הטקטי (מחלקה או פלוגה) של כוחות חי"ר.

טווח המינימום של הטיל הוא 50 מטרים ובמסגרת ההדגמה המוצלחת בוצע ירי בתצורה מבצעית לטווחים של 1500-150 מטרים, נגד מטרות נייחות ונגד מטרות בתנועה.

לאירוע ההדגמה שנערך בשדה הניסויים של רפאל בדרום הארץ הגיעו משלחות מלמעלה מ-15 מדינות, ביניהן: פולין, שוויץ, שבדיה, גרמניה, ספרד ועוד.

המערכת היא כאמור חלק ממשפחת טילי ה-SPIKE המורכבת ממערכות טילים לטווחים שונים של עד 30 ק"מ, שניתן לשגרם ממגוון פלטפורמות יבשתיות, אוויריות וימיות כנגד מגוון רחב של מטרות. עד היום נמכרו בעולם למעלה מ-27,000 טילים ממשפחת ה-SPIKE ללמעלה מ-26 לקוחות בין-לאומיים.

ה-SR הוא בעל מבנה ייחודי וראש ביות מתקדם, מה שמאפשר לו להיות קטן, זול, קל, פשוט ואמין יותר מהטילים המתחרים בעולם. פריצת-דרך משמעותית בטיל היא איחודם של מנוע ההפלטה ומנוע הטיסה של הטיל לכדי מנוע אחוד - פיתוח ייחודי בעולם ותרומה משמעותית למשקלו הנמוך של הטיל ולאורכו הקצר. לטיל כושר תמרון גבוה במיוחד ויכולת פגיעה במטרות בתנועה בטווח קצר.

משקל המערכת (טיל עם זביל ויחידת שליטה) קטן מ-10 ק"ג, משקל נמוך ביחס למערכות דומות מתחרות. זהו יתרון חשוב בעולם הטילים הטקטיים הקטנים, המשמשים בעיקר את כוחות החי"ר ברמת החייל הבודד אשר נדרש לשאת את המערכת לאורך קילומטרים רבים.

הטיל משלב מספר יכולות חדשניות, לרבות פיתוחו של עוקב (TRACKER) מתקדם, המאפשר נעילה על מטרות קטנות מאוד, ביום ובלילה. הטיל הוא בעל יכולת חדירה גבוהה במיוחד הודות לראש קרב דואלי (TANDEM) מתקדם.

מערכת SPIKE SR נמצאת בשלב ייצור מלא וכבר נמכרה בחו"ל. משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות יבשה ברפאל מציין כי מוצר זה משלים את מגוון המוצרים הקיימים של רפאל בתחום היבשה ומהווה נדבך נוסף באסטרטגיה הכוללת להגדרה ולמימוש של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לצרכים המבצעיים של חילות היבשה בארץ ובעולם. "יכולתה של רפאל להשלים פרויקט זה, אשר כלל יעדים אתגריים בכל ממד אפשרי, מעיד על האיכויות הגבוהות שהתברכנו בהן והמהוות גאווה גדולה לכולנו", הדגיש אלעזר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית