מסתמן, הולנד תהיה מדינת נאט"ו הראשונה שתבחר בחץ דורבן של תעש מערכות

נגמשי CV90 הולנדיים יהיו רק"מ נאטו הראשון להצטייד בהגנה אקטיבית של תעש מערכות הישראלית. ההחלטה צפויה להתקבל במהלך 2018

 

baesystems.com

חברת  BAE זכתה בחוזה של ממשלת הולנד לבדיקת ואימות מערכות הגנה אקטיבית (APS) המיועדת להתקנה על גבי נגמ"ש החי"ר CV9035.  כך לפי פרסום של BAE

הגנה אקטיבית הינה פתרון מתקדם הכולל אמצעים ליירוט רקטות RPG, טילי נ"ט ואיומים אחרים להגברת השרידות של צוות הלוחמים והרכב הממוגן.

BAE Systems, יצרנית כלי הרכב ההולנדיים CV9035, תוביל את פרויקט האינטגרציה ואף תבצע את התקנתה העתידית של המערכת, הנקראת Iron Fist ("חץ דורבן") שפותחה על ידי תעש מערכות. המערכת האוטומטית משתמשת במכ"ם לגילוי ומעקב אחרי איומים ומפעילה אמצעי יירוט להשמדתם.

"מערכת Iron Fist תעניק לצבא הולנד כלי הגנה מתוחכם מאוד שיותקן על גבי רכבי ה- CV90 שלו במטרה לפעול נגד איומים ולשפר את בטחון הרכבים וצוותיהם " אמר טומי גוסטפסון-ראסק, מנכ"ל החברה השוודית Systems Hägglunds  BAE.  "Iron Fist היא דוגמא נוספת לטכנולוגיה המתקדמת שחברתSystems  BAE ושותפיה יכולים לספק ללקוחותינו."

השילוב של מערכת APS מתקדמת זו ברכבי ה- CV90 ההולנדיים ממחיש את מסוגלות הרכב להתאים לטכנולוגיות חדשות ומתפתחות על מנת לעמוד בדרישות לקוחות ספציפיים.

"בשלב הבדיקה נבצע פרה קווליפיקציה של מערכת ההגנה האקטיבית מול מפרט האיומים שלנו, ויחד עם שותפינו ננתח את בטיחות המערכת וניערך לקראת שילובה בכלי הרכב CV9035NL שלנו", אמר האנס דה גוייך, מנהל פרויקט ב Netherlands Defence Materiel Organization  שבמשרד ההגנה ההולנדי. "אנו צפויים להחליט  לגבי השלב הבא עד תחילת 2018. עם מערכת Iron Fist, הולנד צפויה להיות  מדינת נאט"ו הראשונה עם מערכת הגנה אקטיבית ייחודית מסוגה על רכב קרבי."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית