כוחות דאעש במוסול נותקו מהעולם החיצוני

כוחות דאעש בעיר מוסול מנותקים עתה מהעולם החיצוני, ואילו כוחות צבא אמריקניים, ה'יועצים', הנלווים לצבא עירק, נמצאים כבר בפאתי מוסול. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כוחות דאעש בתוך העיר נותקו אחרי שהכביש המחבר את מוסול עם העיר רקה שבסוריה נכבש ונשלט עתה על ידי המיליציה השיעית PMU, שהשתלטה על העיירה טל-עפאר וניתקה את דאעש מהעולם החיצון. התוצאה של התפתחות זו היא בריחה של רבבות מתושבי מוסול. סוכנות רויטר מדווחת, כי יותר מ-3,000 משפחות  נטשו את העיר, מחציתם דרומית-מערבית לכיוון סוריה ומחציתם נמלטו צפונית לאזורים המוחזקים בידי הכורדים.

הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב, המשרתים כיועצים לצבא עירק, התקדמו עם העירקים והם נמצאים כבר בגזרה המזרחית של העיר מוסול. קולונל חיל האוויר ג'ון דרייאן, דובר הכוחות האמריקניים, אמר בתדרוך בבגדד, כי הכוחות המיוחדים מלווים יחידות עירקיות ללוחמה בטרור ו"מנהלים קרבות עזים ביותר" בעת ההתקדמות במזרח מוסול. הקולונל סירב להגדיר בדיוק היכן נמצאים ה'יועצים' האמריקניים, אך הדגיש: "אנו נתקדם לאן שיזדקקו לנו. היועצים שלנו קרובים מאוד לכוחות, ואם יהיה צורך הם יידעו להגן על עצמם". הנשיא אובמה אוסר על כוחות צבא ארה"ב להשתתף באופן פעיל בלחימה בקרבות בעירק ובסוריה.

עיתונים בארה"ב מדווחים כי שלטונות ארה"ב הוסיפו לרשימת מנהיגי הטרור העולמי שלושה מנהיגים של דאעש, כאשר אחד מהם, שמו HIMICH, יליד מרוקו, הוא  שתכנן את הפיגועים הגדולים בפריס. השנים האחרים הם, לדברי ניו יורק טיימס, עבדוללה אחמד אל-משהאני ובאזיל חסן.  

אולי יעניין אותך גם